Alla inlägg den 17 juli 2015

Av Sofia - 17 juli 2015 19:27

Första semesterveckan går mot sitt slut och man kan summera den riktigt riktigt bra. Stockholm och dess puls i tre dagar, Höglandsleden och bara min och Jonas puls i flera timmar. Därtill underbart väder! Så även idag. Efter en massa massa steg under flera dagar var det riktigt riktigt skönt att få snöra på sig löparskorna och dra iväg till Spexhult. Lite mer flås och tempo satt fint men det var varmt. Tur att det blåste friskt. 


Därefter blev det lite småfix även att jag hade tänkt att "bara" lata mig och ta det lugnt, att verkligen ha en slappardag. När jag hade suttit i solen en stund och läst några sidor av senaste exemplaret av Damernas värld började det klia lite i duktighetstarmen. Klippa gräset, kantklippa runt huset och altanen, sopa uteplatsen på småsten, tvätta av nytillkommen fågelskit på altanräcken.... Ja, sånt där man går och tittar på ett tag och tänker "tar det sen...." men jag har svårt att låta sen bli så mycket sen utan gärna nu. Jonas hjälpte mig att kasera ett getingbo precis utanför entrédörren. Ja, Ulriksdalsgatan 6E är mysigt och hemtrevligt men getingar välkomnar jag icke.


Nu har jag precis skjutsat min äldsta dotter till en förfest.....tänk att hon så sällan vill sitta hemma och sällskapa sin gamla mamma... (fullt normalt men ganska tråkigt). Hon är så vacker när hon går iväg...det gör nästan lite ont. Härligt att se hennes glädje och hur kul hon verkar ha med sina kompisar. Snart tänder jag grillen. Elin har anlänt, David är på ingång - så även Stella och jag vill höra massa hur hon haft det i Paris.


Ha en fortsatt fin fredagskväll!!


 

En kopp kaffe i solen!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards