Direktlänk till inlägg 13 augusti 2015

Nu koncentrerar JAG mig....

Av Sofia - 13 augusti 2015 20:41

En underbar och hysterisk dag....igen!!! Sol och värme och en underbar lunch på Vita Amandi gjorde arbetsdagen ännu bättre. Satt och njöt i solen av maten och gott sällskap av goa kollegor. Där blir det garanterat fler luncher och restaurangens läge är ju helt perfekt, strategiskt sett, i förhållande till vår arbetsplats på Vipan. Idag blev det ceasarsallad och jag var minst lika sugen på vad de andra åt - italiensk salld med mozzarella och charkuterier samt Brioche-hamburgare. 


Eftersom arbetsdagen började mycket tidigare än normalt flexade jag oxå ut tidigare än normalt. Sprang min löparrunda och JA, jag vet..... Normalt sett gillar jag inte att springa i för hög värme men ibland är det lite intressant att utmana sig själv. Det gick jättebra och tempot var bra inkl korta pauser för att hämta styrka och ny ork. Galenpanna Tullan!


Fler utmaningar.... Jonas och jag tog golfklubborna och skulle träna (mest mig). Bollmaskinen var sönder så vi som stod på rangen fick hämta bollar där ute. Såklart inte när någon annan slog. Ja, det blev billigt med tanke på att vi slog måååånga bollar. Å slagen sitter faktiskt riktigt bra utan skryt. Till och med den där enligt mig skrämmande stora drivern funkade. Varje boll jag får iväg med en bra träff - man blir ju lycklig ju!!!! Järnklubborna funkar......chipparna likaså. Även puttningen är godkänd (hyfsat för att vara nybörjare i alla fall). Sedan kommer vi till sanden....he, he... Ja, det är bara så - jag ska bli så bra på alla slag och bollarna ska gå dit jag vill så jag INTE hamnar i bunkrarna... Låter detta rimligt - inte så mycket... Jag lär strecka de banor där jag hamnar i sandlådan.


Kvällen avslutas med grillat fiskspett från Smålandskräftan. En gång till denna sommar (andra gången) måste jag få avnjuta denna underbara delikatess. Å jag tycker faktiskt att jag är värd det efter denna dagen!!!


Ha en fin kväll!!!!


 

God lunch i gott sällskap

 

Nu koncentrerar jag mig....sammanbiten och fullt fokus...

 

Titta på bollen, var inte nyfiken....

 

Jodå, just denna bollen kom åtminstione 150 m.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards