Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Sofia - 14 augusti 2015 22:12

Blev tacksam och mycket glad när jag i morse läste insändaren från Holger Jonasson i dagens tidning. Insändaren som egentligen var ett svar på en extremt gnällig insändare från en som kallar sig "näringsidkare". Imponerad över vilken kraft och ork han har, Holger, att ens orka bemöta idiotiska och negativa ord från någon som inte själv kan leverera ett enda vettigt förslag om att förbättra det han anser vara så dåligt med Nässjö. Tänk om det fanns fler Holgrar i stan. Vi har så otroligt mycket att vara stolta för, i vår stad men väldigt väldigt ofta hör man och ser man och läser man bara om det negativa. Det finns brister på många orter men kan vi åtminstone försöka se det som faktiskt ÄR positivt. Å jag ska med stort nöje och god aptit äta tårta den 27:e august och FIIIIIIIIRA att vi nu är över 30 000 pers i kommunen. Javisst - det är förenat med vissa utmaningar (stort tryck på platser i förskola och grundskola som i ett startläge kostar mycket resurser och pengar) MEN om man har en liten liten förmåga att tänka längre än näsan räcker....d.v.s. långsiktigt kommer detta att GYNNA Nässjö i framtiden och inom en ganska snar framtid!! Tack Holger för att du skriver - tack att du orkar!! Din positiva attityd sporrar och engagerar många människor inklusive undertecknad!!


Efter dagens jobb (första arbetsveckan - check) tog jag det lugnt i min solstol på min fina och soliga uteplats och passade på att läsa kommande ärende till BU-utskott nästa vecka. Nu drar mötena åter igång och det gäller att läsa in sig ordentligt! Därefter åkte jag ut till Norra Sandsjö och min bröder och jag började öva på de verser jag skrivit till pappas 80-årskalas som äger rum i morgon. Det gick som en dans och jag måste ju verkligen ge mina storabröder gott beröm för att de har övat in rimmen även om en del verser faktiskt andas lite nödrim. Jag publicerar när festen är över. Inte för att jag tror att min far lyckas "komma in" på datorn och läser min blogg men han och 60 gäster ska väl få höra före de ca 100 läsare jag har.... Å dessutom är ju en hel del av morgondagens gäster också läsare och det kanske är nice o höra dem på festen först!!!!


Från Sandsjö till Landsbro är det inte långt och särskilt inte ikväll. Bilen liksom drog åt det hållet innan jag vände åter mot Nässjö och jag fick vara med och vittja kräftor. Ett tjog burar och knappt lika många (tillräckligt stora) kräftor. Det blir ingen gigantisk kräftskiva direkt men spänningen att vittja burar är lite grejen. Korvgrillning på Landsbros finaste plats - den högt belägna eken på ängen på Hökagården... Solnedgången kan inte bli vackrare. Då behövs inget hav!


Godnatt och sov så got!!!


 

Vackra eken

         

Jodå - en del kunde vi behålla - de flesta fick vi släppa tillbaka

 

Det känns att hösten börjar ge sig till känna

 

Storfiskarn

 

Goda ting

 

Grillkorv smakade gott

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards