Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Sofia - 27 augusti 2015 18:35

I morgon kommer barnen åter och vi ska fira Stellas 11-årsdag (hon fyllde i tisdags). Handlade presenter till henne igår. Hon har mest önskat sig kläder och jag gick till en av de större modekedjorna som finns i Nässjö. De hade mycket lägligt sänt mig ett SMS och jag skulle få 20% om man köpte minst tre plagg. Tre plagg till henne är liksom inte så svårt att plocka ihop….. Dagen innan lön och jag visste att jag hade cirka 600 kr kvar på kontot. Hittade två par byxor och två tröjor och kände på mig att ”det här kommer Stella gilla”. Kalkylerade lätt och beloppet skulle inte överstiga summan på mitt kort. Väl vid kassan medgavs inte mitt köp. Tanken ”blev det såååå dyrt” slog mig flyktigt men att stå där och kön växer därbak – man tänker inte rationellt…eller man tänker inte alls…. Jag ifrågasatte inte beloppet utan sa snällt. ”Nämen, oj – då måste jag föra över lite pengar till kontot….” Fick ställa mig bredvid och låta de andra gå före - pinsamt pinsamt. Det har kanske hänt en handfull gånger i mitt liv och jag har näst intill fobi för detta.


Ställde mig åter i kön, betalade och fick till slut min kasse och kollade kvittot för det kändes verkligen inte som att dessa fyra plagg skulle kosta mer än drygt 400 kronor. Nu gick det på 780 spänn…. Det är ju tur att man kollar snabbt – kassapersonalen hade slagit in 6 plagg (de två dyraste grejerna dubbelt). Inte så konstigt att det blev dyrt. Gick tillbaka och ställde mig i kön för tredje gången. De upptäckte ju snabbt sitt misstag och jag fick 300 kr i handen. Människor gör fel och det är inget konstigt med det. Jag borde dock reagerat annorlunda…..


Väl hemma slog jag in presenterna (de presentkartongerna jag bad om skickades inte med – ibland har alla en dålig dag). Stella kommer att bli nöjd. Satte mig och bläddrade i senaste katalogen från en stor modekedja – dito jag nyss gynnat. Som alltid framåt hösten tittar jag extra mycket på röda klänningar. Rött är ju dress code för julshowerna med Höglandskåren i december. Hittade en jättefin men kom plötsligt på….jag och de andra goa tjejerna ska ju inte medverka i TCB-kören i år….. Med ens kände jag en stor saknad även om känslan av lättnad överväger. Hur skulle jag fått in alla dessa övningstillfällen i mitt liv.…?


Idag har det varit bakelsefest för att fira att vi är över 30 000 invånare i stan. Grattis Nässjö! Hoppas alla som ville äta fick en bit. På eftermiddagen var det BU-nämnd. Öppen nämnd för allmänheten. En av de två per år som numera är praxis. Förutom en journalist fanns det inte EN ENDA åhörare. Tänk vad det skrevs och tjabbades om detta i början av året...."det är ju förfärligt att samtliga nämndmöten inte är öppna för allmänheten..." Alltså inte en enda person besökte dagens möte.


Till kvällen ska Jonas och jag tillaga hel spätta (med ben, skinn o allt) vilket är det absolut godaste jag vet. Har aldrig tillagat själv så vi får se hur det går!


Ha en fin torsdagskväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards