Alla inlägg den 4 september 2015

Av Sofia - 4 september 2015 17:32

Kanske vi skulle ta fram en sån slogan - klistermärke, banderoller, affischer.... "Niceiga Nässjö". En självklar åsikt (om jag får tycka) om denna staden. En krispig höstmorgon. En septembermorgon. Tror 17 att mamma och pappa valde början av september för att gifta sig - underbar luft även om det kanske hade att göra med att "höet var inne"...


Gick till jobbet i morse. Ett X2000 passerade under bron på Brogatan när jag gick över den. Här passerar många människor varje dygn. Från söder till norr - från norr till söder. Solen sken i ögonen - fortfarande värmer strålarna. Dimman i horisonten åt Malmö-hållet. Nässjö är så lagom för att vara äkta svensk. Nära till allt och lagom mycket av allt. Det fattas bara lite positiva tankar hos folk som bor här, tyvärr.... Lite jädra anamma att vilja se allt som är bra. Jag tog ett extra varv runt Ingsbergssjön. Vackra vackra sjö - en pärla mitt i stan. Bilder säger mer än tusen ord. 

 

Nu ska jag gå en dryg km till ett av stans festställen. Almenäs källare. Möta upp en go kollega med respektive. Bandet Pokerface spelar lite senare. Go fredag alla!!!

 

       

Stadshuset, kyrkan och vattentornet - signum för staden - alla tre på samma bild!!


   

Ord överflödiga... Vackert!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards