Alla inlägg den 11 september 2015

Av Sofia - 11 september 2015 18:23

Kycklingen är inköpt, baguetterna likaså. Pastan är kokt. Dukningen är klar. Stella har bytt om till finaste stassen. David har på sig sin nyinköpta snygga skjorta. Hon och David är förväntansfulla. Kalas för släkten. Alltid lika roligt att samla nära och kära. Jonas kommer direkt från en golftävling – Rörviks Timber mästerskapen. I skrivande stund vet jag att han vann hela skiten!!! Grattis äskling!!


Sånär som på de vuxna kusinerna kunde alla komma. De har ju sina egna projekt. Anton och Simon t.ex befinners sig i skrivande stund på Kebnekaises topp (eller möjligen på väg ned). Måste vara hur häftigt som helst. Blir sugen att göra den där turen…… Egentligen är det mot mina principer att slå ihop kalas för barnen men ibland går det inte att samla ihop alla när ungarna fyller tätt. Dessutom blir de ju firade på många håll med tanke på en växelvis familjesituation…..


Ska snart börja göra iordning salladen som får bli meny ikväll. Mamma levererar tårtor till kaffet enligt tradition – skönt och framförallt gott! Sensommarvärmen består och blommorna står fortfarande pall. Än byter jag inte ut lådorna men jag längtar lite efter att få köpa ljung på torget. Då är det höst på riktigt. Jag bär på ett lugn idag. Med gemensamma och samlade krafter ska vi nog få ordning på saker och ting. Hoppet är det sista som överger människan och när det gäller de egna barnen ger jag mig aldrig!!!


Så grattis då igen Stella (i efterskott) och grattis David (i förskott)!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards