Alla inlägg den 16 september 2015

Av Sofia - 16 september 2015 17:28

…idag är det Davids födelsedag. 14 år!!!! Fjortis. Helt otroligt! Stort grattis lille man – du börjar bli stor nu. För 14 år sedan fick jag en kille efter dina två storasystrar. Du har vuxit upp till en fantastisk varm och go individ. Hjälpsam, snäll och full av empati! Det är du som sätter in mjölkpaket som ”nån annan” tagit fram, det är du som plockar ur diskmaskinen trots att modern inte uttryckligen ber dig, det är du som klipper gräs och rensar ogräs utan suck. Du ”ser” saker och gör dem. Igår satt du och rabblade kemi-läxan på ditt rum när jag kom hem från jobbet. Sedan fixade du ditt mellanmål för att orka träna kvällsbandy. När man går i skolan är bandyträningar kl. 21-22.20 inte speciellt optimalt och du har mirakulöst köpt mitt och din pappas NEJ till denna idiot-tid. Eftersom Norråsaskolan denna vecka har tema-vecka bad du om att få träna en av dessa tillfälliga passen (innan de riktiga tiderna drar igång) och du var taggad till tusen. Å tacksam!


Idag väckte vi dig kl. halv sju med morgonglass och kuvert. Inga paket. Tråkigt men det var pengar du ville ha. Det finns mycket lockande köp för en kille i din ålder. Till eftermiddagen hade du beställt Princesstårta och vi skulle fira med gofika. Men ödet ville något annat just på din födelsedag. I eftermiddags körde du ikull på din cykel och fick styret i magen. "Ett stort hål och det blöder mycket" sa din kompis.... Minns inte så mycket av min bilfärd till cykelbanan vid Simhallen och du såg pigg ut och pratade, hade inte ont. När jag fick se såret kom paniken. Ambulans eller Vårdcentral.... Valde det senare och du blev blekare och blekare i ansiktet när du satt i bilen. Jag fick inte fram ett ljud vid luckan utan bara grät och pekade på dig.. Då gick det fort. Säkert 7 man tog hand om dig, puls, EKG och dropp - allt på en gång. Du återfick färgen och såg så underbart nöjd ut där på britsen. Alla grattade dig - det är ju din födelsedag!! Allt såg bra ut men såret måste ses av en kirurg i Eksjö och två ambulansmän tog hand om dig och jag kunde åka hem till de andra barnen. 


I skrivande stund har din pappa mött upp i Eksjö och jag vet att du är vid gott mod och i mycket goda händer!! Det är något med 16 september. När David fyllde 8 eller 9 år trillade Stella ned från trappen till hopptornet i simhallen och fick hjärnskakning. Den kvällen blev inte heller som vi tänkt....


Livet kommer så skrämmande nära ibland..... Som om det krampaktigt säger till oss: Här är jag och var rädd mig!!


 

Lite trött i morse!! Inte så konstigt när man spelar bandy sent sent.....

 

David 14 år




Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards