Alla inlägg den 25 september 2015

Av Sofia - 25 september 2015 17:50

Vill återgå till gårdagens inlägg där jag lite halvt-om-halvt ifrågasatte vad man egentligen gör på ett älgmöte…. Nu vet jag. Fick svar sent i går kväll när han som varit på älgmötet hade läst min blogg. Å det är klart. Hade han sagt att ”vi räknar älgbajs” så hade jag väl undrat ännu mera… Men faktum är att det är precis vad de gör. Det finns faktiskt ett datorprogram som,  vid inmatning av uppgift antal älgspillningar, analyserar hur många älgar det finns på ett visst geografiskt område. Nu snackar vi teknikens under – på riktigt! Ju mer jag tänker på tillförlitligheten…desto mer förundrad blir jag.. Hur ofta bajsar en älg…? Om en älg är dålig i magen…..stämmer analysen då….?


Fredag – igen!!!! Solen skiner och luften är behaglig. Jag ägnade lunchen åt att promenera runt Träslända. Förresten – jag såg en älgspillning och jag kunde snabbt räkna ut att där hade det gått en stycke älg….. Det är verkligen en förmån att ha möjlighet att gå ut och få frisk luft.  Enda nackdelen när rundan snart är slut – man vill ju bara fortsätta gå gå gå…och inte gå in. Eftermiddagsfikan på fredagen är också riktigt mysig. En speciell stämning när veckan är slut och en orörd helg ligger framför. Ikväll blir det tacos för ovanlighetens skull J och Stella ska hämtas från födelsedagskalas kl. 21.00


Å YES – på tisdag ska jag ”hänga på låset” till biljettsläppet Darins vårturné. Han kommer till Jönköping den 25 februari. Ska bli så härligt att höra honom sjunga sina egenskrivna låtar och texter. En grym skiva på svenska är släppt (idag tror jag) och han har senaste veckan lagt ut en låt för varje dag på Spotify. Många guldkorn i den samlingen, kan jag intyga. Hans röst är, som alltid, magisk och texterna berör på ett alldeles speciellt sätt. Ser redan fram emot konserten och man får väl verkligen!!!! inte hoppas att de släpper in någon polis som glömt lägga pickadolvern på jobbet….. Lider verkligen med dem som inte fick se U2 och inte hade möjlighet att åka på det extrainsatta giget. ”Ett inställt gig är alltid ett gig” sa ju Ulf Lundell nån gång men så kände nog inte dessa fans direkt… Hade mer än gärna velat se U2 - världens, i mitt tycke, klart bästa band men är tacksam såhär efteråt – jag hade säkerligen prickat den konserten som inte blev av… 


Ha en fin kväll!!


 

Darins i ny tappning - härligt underbara låtar - på svenska!

 

Vipan (min arbetsplats) i vacker höstskrud


 

Efter regn kom det sol...till Ulriksdalsgatan 6E och dessutom två fina regnbågar!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards