Direktlänk till inlägg 6 november 2015

Rummet är tomt

Av Sofia - 6 november 2015 16:31

Uppdraget var denna vecka att tömma mitt arbetsrum. Jag lyckades. När jag lämnade min arbetsplats VIPAN idag var det bara möblerna kvar vilket hjälpsamma människor fixar nästa vecka inför boning av golv för i sin tur nya människor i mitt rum.


I sex år har jag suttit på min plats och många pärmar, papper och annat är nu nedpackat i kartonger för att om några veckor packas upp på nedre våningen. Anslagstavlan var ett kapitel för sig. Här finns förutom viktig info gällande jobbet teckningar från mina barn när de då och då har besökt mig på jobbet. Kan liksom inte slänga dem - de får sitta kvar. Här finns kort på barnen i olika åldrar. Här finns tidningsurklipp - insändare i tidningen som jag skriviet, reportage om min bror då han blev kommunalråd efter valet 2010. Kan ju tyckas nördigt men är man stolt syster så är man... Det ska bli spännande att komma åter till jobbet den 18 november - förhoppningsvis är mitt nya kontor färdigspacklat och målat så projekt uppackning kan börja. 


Nu  är jag hemma - jag har packat ned allt och stängt igen resväskan. Det som är glömt är glömt. För säkerhets skull har jag ringt mitt försäkringsbolag och förhört mig vad som händer om väskorna kommer bort. Har hört så många skräckexempel om hur bagage har kommit bort.... 8 h försening = 1000 kr per väska. 36 h försening = 2000 kr per väska. Ja, ja - de säljer väl kläder även i USA kan jag tänka.... Jag nyper mig i armen tills vi sitter på planet. Hela resan är fortfarande en dröm. Snälla - väck mig INTE!!!


Ha det nu så bra här hemma i Sverige. Vi ska ha det så härligt som vi bara kan!


Godkväll!!!!


 

Tomt kontorsrum.... Ser nu att jag "glömde" att flytta på tavlan (bild av tavla) som Ulla Nordin gjort.... Hoppas nya invånaren vill ha den. Samt de undebart snygga gardinerna....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 29 mars 13:13

Igår invigde vi påsken med våra goda vänner Susanne och PA från Sandrydet. Vi tog med dem på promenad och vi besökte Torsa stenar och fortsatte på vår fina ås på andra sidan sjön. Ljuvligt ljummet väder med ett o annat stänk i luften. Vi pausade vid ...

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards