Direktlänk till inlägg 12 december 2015

Lördagsmys med nära och kära

Av Sofia - 12 december 2015 18:33

Satt i morse och avnjöt en tallrik havregrynsgröt samt en kopp starkt kaffe. Såg ut genom köksfönstret där orkidéerna snart får massor med nya blommor. Solen trängde igenom decembermolnen och jag ville mer än gärna ut i löparspåret. Jag sov dock lite för länge och eftersom dagen var hyfsat späckad så fick det bli pass på den. Hursomhelst njöt jag. I köket. I tystheten. I ensamheten. Jo, katten var hemma. Allt det som dagen hade att erbjuda gjorde mig glad och förväntasfull. Nej, inga märkvärdigheter. Bara härligheter.


Jag hälsade på Johanna i Establo - en frän och fin klädbutik som säljer herrkläder i Gallerian i Vetlanda. Å när jag går in i affären och ser denna vackra skapelse stå bakom disken och jobba - det är så kul. Att se sin äldsta tös stå och arbeta - på riktigt. Lite som att man inte trodde att de skulle bli så stora...svårt att förklara. Hon gör det med den äran och hon passar såå bra in i butiken på nåt sätt. Cool! Snygg! Duktig! Trevlig! Jag köpte några julklappar - check!!


Utanför Gallerian var det folksamling. Anders Axelsson stod och spelade live och där hade jag kunnat stå hur länge som helst om inte tiden hade hindrat mig. Jösses vad denne man sjunger bra. Med sin röst och sitt gitarrspel BORDE hans stå på betydligt större scener än den iofs snygga uppbyggda utomhusscenen vid Bibliotekstorget. Å andra sidan tror jag/vet jag att han inte är speciellt intresserad av varken typ Idol än några större glammigare sammanhang. Men han är bra! Riktigt bra! En lokal förmåga, ursprungligen från Röd (utanför Sävsjö).


Efter shopping blev det fika med Johanna och Alexander på Cecil. Julmacka och kaffe satt som en smäck. Mycket mysig stund. Kollade därefter in Alexanders lägenhet (där Johanna förstås tillbringar mycket tid) och den var jättefin. Sedan åkte jag till mor och far en stund i Torset. Fick utlovad teaterkonfekt - godaste julgodiset ever. Som marsipan men GODARE och då förstår ni ju resten. Leverans till David och hans pappa enligt tradition. Jo, jag tog oxå några!!!! När jag var där dök även min bror Anders och hans Lotta och sonen Anton upp. Alltid lika roligt att råkas en stund.


Nu sitter jag i Landsbro och väntar på Jonas. Har längtat ihjäl mig (nästan) i två dar nu.... Har tänt ljus, köpt lite gott till kvällen och jag har provsmakat glöggen med smak av rom. Ja, en lördag full med social kontakt och trevligheter!


Ha en fortsatt fin afton!!


 

Mina fina! Johanna och Alexander - mysiga ungdomar! Mysig stund!!


 

Anders Axelsson levererar! Så fin sång och gitarrspel! Var mycket imponerad av den kärlekssång han skrivit till sin sambo när de precis träffats. Mycket fin!

 

Teaterkonfekt - julens godaste godis!!

 

Smakar mycket gott!!

 

Köpte en Amarayllis på torget i Nässjö till Jonas och nu står den och lyser!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards