Direktlänk till inlägg 19 december 2015

Jag har löst klimatfrågan...

Av Sofia - 19 december 2015 16:50

Nej, jag har väl inte direkt löst frågan om jordens alla klimatproblem men indirekt.. Jag har köpt alla julklappar och den känslan är mer än guld. Det är verkligen roligare at ge än att få och när man kommer på en present som man vet kommer passar så in i vassen bra är det sååååå roligt. Att köpa något bara för köpandets skull är lessamt som bara den. I år finns det inte en enda sådan klapp under granen och den känslan är så härlig. Dock har jag skridit över min budget. Det får bli extra mycket pannkakor och havregrynsgröt i januari helt enkelt. Det är ju bra att gynna handeln säger man....och det mottot är verkligen inte svårt att ta till sig.


Igår var det julfest på Tekniska Serviceförvaltningen. Helt otroligt kul. Vi fick INVIGA vår nya cafeteria som är så fin. Mysig och stor på samma gång. Där åt vi enormt god julmat från Parkgårdens kök - utsökt gott! Innan dess lekte vi. På dödligt allvar! Vår förre chef Fredrik Lindgren var med som gäst och där har vi vinnarskallen nummer ett. Vi vispade grädde på tid, sköt blåsrör (öronproppar med spik blåst genom elrör), sprang i korridoren och fick hastigheten uppmätt av en "riktig" skylt, luskade ut vilka kryddor som fanns i plastmuggarna, teamwork = ihopkopplade med blyertspennor på snitslad bana. Alla grenar var riktigt kul och vårt lag kom på delad tredjeplats. Helt ok! Avslutningsvis hade vi en musiktävling och den ska jag sno (låna) till Juldagen i Torset.


Idag smygstartar vi julen på Ulriksdalsgatan 6E. Eftersom vi inte är hemma på julafton och juldagen är det kul att få göra lite julmat.... Vill ju inte bli ihågkommen som en mor som "hos morsan fick vi aldrig nån julmat vid jul".... En kanske konstig tanke som aldrig skulle föresväva dem om så var fallet.... Jag älskar dock att stå i köket och göra mat till de allra närmsta. 


Ha en underbar kväll! Det ska vi ha!


 

Nu är de äntligen inköpta och inslagna! Klart!!!

 

Gårdagens "efter maten". Gott och mycket mättande!!!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards