Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Öva inför julafton, Establo (igen) och fika i Torset....

Av Sofia - 20 december 2015 17:10

En sådan mysig lördagkväll vi hade igår. Prejul eller rättare sagt smygstart på julfirandet. Samla de närmaste och få göra mat man tycker om - så härligt. Å gott blev det! Å mätta blev vi! Det blev olika Spotifylistor med mycket julinslag och både Fia-spelet och kortleken kom fram. Trevligt! Det är lite skönt att någon kväll, några enstaka stunder få känna som om det faktiskt inte fanns några problem...inte några... Ungdomarna Johanna och Alexander stannade länge vilket är hur kul som helst. 


Dagen har tillbringats mycket "på väg". Elin och jag åkte till Norra Sandsjö kyrka där mor och jag skulle öva med kantorn inför julafton. Det gick bra och man kan åter konstatera - nu har det gått ett helt år till - och fort dessutom. Vidare mot Vetlanda och Establo där Johanna söndagsjobbade. Elin var ju inte med förra gången jag besökte stället och det fanns mycket som föll henne i smaken. Det slutade med en för tidig födelsedagspresent. 11 januari är ju onekligen ganska snart. Det var många affärer som hade söndagsöppet och överallt var det fullt med folk.


Efter detta blev det ett besök i Torset med gofika. Ett Torset som även det börjar knytta till sig. (Knyttigt = julstämning nalkas) Ibland är det faktiskt ganska skönt att bara ha med sig ett barn. Stella ville av någon anledning inte följa med (trodde nog att hon i så fall skulle bli övertalad att sjunga med oss på julafton vilket hon har backat på) och David hade blivit inkallad att vara målvakt i U14. Den matchen slutade 12-4 till NIF och sonen var mycket nöjd med sina insatser och bra räddningar. Han har höga krav på sig själv och då var han m.a.o mycket bra idag!!


Nu är det mörkt och ungefär lika varmt som det var vissa dagar i juli sommaren som gick.... Hel otorligt varmt. Igår sprang jag UTAN mössa vilket inte brukar hända från november och några månader framåt. Ja, gissa vad vi äter till kvällen. Gårdagens rester..... Check!


Ha en fin kväll!!!!


 

En mysig afton. Som om världens problem inte fanns...

 

Fiaspel MED knuff

 

Jag tycker sällan jag får det snyggt och inredningsfint men detta fönster gillar jag skarpt. Att orkidéerna blommar om just nu hjälper ju till....

 

Mor och jag övar sångerna inför julbön på Julafton i den vackra barndomskyrkan i Norra Sandsjö

 

Morgonmys i soffan med katten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards