Alla inlägg den 16 februari 2016

Av Sofia - 16 februari 2016 17:49

Sömnlös…två nätter i rad… Vaknar kl. tre och ligger fram till klockan fem då klockan ringer (Jonas åker till sitt jobb). Borde gå upp då och börja dagen. Har dock valt att ligga kvar och när klockan ringer kl. sju för uppstigning är jag tusen gånger tröttare. Tankarna far omkring som dans i otakt (som för övrigt är det värsta jag vet) och inget stämmer. De saker och ting som såg naturligt och enkelt ut känns i nattens mörker mycket svårt. Den känslan är sorgsen. Men jag kämpar på. Dag ut och dag in, vecka ut och vecka in. Kanske kommer jag på en lösning vad det lider….eller hursomhelst blir tillfreds med att ”så här är det nu” och nu gör vi det bästa av situationen.


Å så lite glada nyheter! Sportlov för barnen. Det är nog mest David som står för sporten om jag ska vara helt ärligt…. Han ska följa med sin flickväns (!!!) familj till fjällen över helgen och han har fått låna sin kusin Simons f.d utrustning. VARMT  TACK!! För tillfället är kusinen i Schweiz och åker utför och jobbar – det låter som en mycket härlig tillvaro. Johanna har inte sportlov. Första vecka nr 7 som hon jobbar och igår fick jag ett glädjande MSM från henne. Hon ska förutom att hon vickar och hoppar in på förskolor jobba som lärare inom grundskolan. ”Stackars barn” skrev hon med gubbar som grät av skratt. Jag ler och tänker ”Lyckost barn”….


Å så lite tråkigt igen - såg på nyheterna igår och de pratade om någon ”Barbie-drog” som man tydligen injicerar och resultatet blir solbränd och smal. Detta är inte lagligt att köpa i Sverige (nähäääää??) utan man får tag i det via nätet. Den tjejen som de intervjuade – hon hade verkligen lyckats. Hon såg faktiskt ut som en Barbie – det vill säga onaturlig! Ungefär som om man kletat in hela kroppen med fyra nyanser för brun ton på foundation. En läkare uttalade sig om det olämpliga att använda detta preparat. Biverkningarna är skrämmande. Det finns en uppenbarlig cancerrisk då leverfläckar som uppstår kan övergå i farliga hudförändringar. Hon, tjejen, var dock inte rädd för biverkningarna och tänkte fortsätta. Hon mådde så bra, så bra…. Frågan är om hjärncellerna försvinner i samma takt som pigmentet ökar… Nej, nu var jag kanske lite dum men det var inget mot vad hon verkade va. Har aldrig hört talas om något liknande och det övergår mitt förstånd hur någon kan komma på tanken….att ta en spruta med gift för att bli brun och smal. I nästa reportage visade de diabetesbarn och hur jobbigt det är att ta så många insulinsprutor som de måste göra….. Det finns kontraster här i världen! 


Ha en go kväll!


  

Detta är livskvalitet. Löparglädje och vintervackert samt sol som värmer!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards