Direktlänk till inlägg 5 mars 2016

Briljant Jonas Karlsson!

Av Sofia - 5 mars 2016 16:28

Nej, denna gången gäller det inte "min" Jonas Karlsson även om jag tycker att även han är briljant. Nu syftar jag på skådespelaren Jonas Karlsson som nu även kan titulera sig författare. Jag tycker att han är en av de bästa svenska skådespelarna vi har och hans sätt att formulera sig och skriva är då inte sämre. Jag fick låna denna bok "God Jul" av min chef Cissi och hon utlovade skratt. Det löftet höll. Boken handlar om hur kommunhuset ska utsmyckas inför julen och handlingen utspelar sig just i detta 19 våningar höga hus och huvudrollen är en kommun med ideligen minskat befolkningsunderlag. Hela högsta ledningen är inblandad huruvida man ska ha ljusstakar, slå in kommunhuset som ett paket med snöre o allt eller ha en klättrande jultomte på fasaden.... Ja, inte går det till såhär i Nässjö kommun (får man ju hoppas) men det var inte så länge sen jag satt på ett möte i stadshuset (i början på december) och någon ställde frågan om staken i fönstret skulle tändas kl. 15.00 eller inte.... Jag har inte läst ut boken än och det känns som jag vill njuta länge av denna karamell.


Har avverkat en lång löparrunda idag efter en behövlig sovmorgon. Det är snudd på magi - ibland - att springa. Valde landsväg med bra fäste. Dimma, raksträcka på raksträcka och benen bara maler samtidigt som även tankarna löper fritt och lätt. Mental ro att tänka samtidigt som hjärtat och kroppen får sitt. 


En tur till stan - mysig stund med dubbel espresso med Henry och Stella på Espresso House. Atmosfären där i kombination med lördag eftermiddag är sååååå skön. Nu gräddas fröknäcket i ugnen och snart kommer "min" Jonas Karlsson. Han flydde fältet då hans hus skulle belägras av dottern och hennes tjejsamling. Det är hans jobbarhelg och min soffa är ledig. Andra chansen i Mello och jag hoppas på att Isa går till final.


Å så mängder med lycka-till-kramar till min underbara kusin Eva-Lena Frick som för första gången är huvudansvarig och VD för Vasaloppet. Å med tanke på hur mina tankar fungerar när jag springer TÄNK hur många miljontals tankar det tänks under Vasaloppets alla mil!!!


Ha en go kväll!!!


 

Espressostunder är goa stunder!! 

 

Kan rekommenderas!!! Jonas Karlsson är fenomenalt bra på att skriva!! Skratten är givna. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards