Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Sofia - 8 mars 2016 18:23

Vid morgonens frukost kollade jag noga den sidan i tidningen som radade upp alla de skidåkare med lokal anknytning som genomfört Vasaloppet i söndags. Ville hitta Jonas farbror, Börje Karlsson 82 år, som åkte för 58 (!!) gången. Tror det var 58:e i varje fall. Kan ha varit både 57:e och 59:e också för den delen. Å det är viktigt. Ett lopp hit eller dit kan man ju tycka men jag har ju t.ex inte åkt 0 eller 1 lopp… Jag har ju inte åkt något (ännu). Å visst hittade jag honom. Han gjorde det på tiden 9 h och 42 minuter. Helt enastående!!! Vilken prestation. Han borde ju få bragdpris senior eller liknande…. Stort grattis Börje! Segt släkte det där…..


Grattis också till min kusin Eva-Lena som roddade hela veckan, hela evenemanget – ett jättelikt ansvar och stor uppgift! Hörde intervjun på radion där hon också mycket riktigt nämnde ovanstående åkare – att det var en av höjdpunkterna att se honom gå i mål. Å ja, jag är sugen på att börja träna och genomföra det där loppet. Har ju pratat med Jonas om han kan ändra sitt beslut att ”inte åka en enda gång till”… Han kanske kan ändra sig och hämta sina gamla skidor på boavinnen.. Kan vi springa Göteborgsvarvet kanske vi kanske åka skidor. Vem vet….


Gick till jobbet. Slapp att skotta idag – HURRA! När jag kom till stan gick jag som alltid förbi Interfloras fönster på Stora Torget. Ger alltid lite extra inspiration. Dagen till ära höll Marie, tillika idéspruta och ägare, att lägga ut en vacker dekoration i snön. Kvinnodagen! Härligt jobbat! Tog ett kort så ni som inte har möjlighet att se det live får se hur vackert rosenblad kan bli i vit snö. Tjusigt påhitt!! Att vi kvinnor får en dag är ju inte ill!!! Om man ska vara riktigt ärlig borde vi ju ha hälften av alla dagar eller i min värld skulle män och kvinnor ha alla dagar gemensamt med lika värde och rättigheter... Där är vi inte än men kanske i framtiden.... Tills dess får vi glädja oss med och njuta av hjärtan i snön!


Ha en fortsatt fin dag och även GRATTIS LOTTA min svägerska som har födelsedag idag!!!


  

Tjusigt!!!!


  

Alltid lika roligt att gå förbi dessa fönster...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards