Alla inlägg den 9 mars 2016

Av Sofia - 9 mars 2016 18:10

Börjar dagen med det som var och är roligt. Det är bäst att göra det. När man känner den glädjen kan den smitta av sig till det som är mindre roligt och så känns det mindre roliga inte så illa…. Fiffigt va? Blev glad när jag läste tidningen idag. Min insändare om kossans och biffens roll i miljöförstöringen var med. Är alltid lika roligt att få sina ord publicerade. Jag skrev ju om detta på min blogg för några veckor sedan och för att förstärka denna åsikt publicerar jag idag en bild på ett inlägg från Facebook, via min svägerska Monica, som jag såg strax efter. Så sant så sant! Ja, vi får hoppas att alla bönder orkar kämpa på trots alla påhopp…


Fick uppmuntran från en kollega idag vilket värmde oerhört. ”Tack för att du har så bra koll, Sofia! Om jag inte säger det tillräckligt ofta så vet du att jag tycker det!” Så fantastiskt roligt att höra. Det värmde hela dagen. Det jag känner själv i vissa sammanhang är ju extremt trevligt att få bekräftat från andra då och då. För det upphör ju aldrig – att man vill vara bra på det man gör. Att fylla på självförtroendebunken är aldrig fel…..för ibland tycks den där bunken har stora hål i botten och kan bli helt tom (?)…. Jag kämpar med att täta den så gott det går och det som stannar kvar är mer än värdefullt.


Å att jag vaknade till ännu en morgon med ymnigt snöfall var inte kul…men faktum är att det gör inte så fasligt mycket. Tänker på dagens goda vibbar, helgen som kommer med resa till Örebro för att titta på finalen med David och hans Smålandslag i bandy, sedan besök på Örebro slott, en god middag nånstans, en Mellokväll på Hotell Hjalmar…. Inte ens lite (mycket) snö kan förstöra humöret då. Dessutom ändrade sig ju vädret under dagen och solen kom även till Nässjö. Sååååå underbart!


Ha en fortsatt go onsdagskväll!!! 


  

Fakta!!!


 

Kul att tidningen tar in vad man skriver!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards