Alla inlägg den 10 mars 2016

Av Sofia - 10 mars 2016 17:46

En bra dag är snart passerad. Känt mig frusen idag. Gårdagens löpning från solig eftermiddag övergick i kväll och kylan slog till rejält efter 10 km. Blev konstigt stel i benen och det kändes lite som att springa i sirap (om ni har gjort det någon gång….?). Jag brukar ju gnälla eller åtminstone mumla något ohörbart när barnen står i duschen för länge men igår hade jag mycket svårt att slita mig från de varma strålarna. När jag tänkte ”nu får du faktiskt sluta duscha Sofia” förenade jag nytta med nöje och tvättade duschväggarnas kakel – alltid något. För tillfället blev jag varm men frös hela kvällen. På något sätt har det suttit i hela dagen.


En förmiddag med diverse uppgifter följdes av en lunch på Espresso House helt ensam. Kan vara mycket skönt ibland. Satt och läste in mig ytterligare på BU-nämndens ärende o detta möte startade kl. 13.00 Har tagit en paus på obestämd framtid  men fick frågan om jag kunde hoppa in just idag – kris med folk. Det gjorde jag gärna. Trevligt att träffa BU-folket och mötet inleddes annorlunda. En tyst minut för Hans-Olof "HOA" Austli som hastigt gick bort för några veckor sedan. Han satt i BU-nämnden och var en mycket varm och engagerad politiker. En som verkligen satte barnet/eleven i fokus och hade många mycket mycket sunda åsikter och idéer. Som pausfika fick vi en kaffe och en "lyxbulle" från konditori Pincess - den godaste köpta bullen som finns!!!!


Till middag blir det falukorv. Inte min favoriträtt (som jag skrivit om förr) men gör man en god gryta och blandar falukorven med massa grönsaker blir det riktigt gott. Å har man köpt hem bör man göra något och äta den. Tittade på Mästerkocken i går kväll och är förundrad hur duktig man är om man aldrig har tillagat kalvbräss, lammnjure och kalvlever…och gör det så bra som dessa tjejer i elimineringstävlingen. Det har aldrig slagit mig i affären – idag ska jag nog köpa lammnjure och göra något smaskigt. Hua! Då väljer jag nog faktiskt falukorv även om inte det är min favorit.


En arbetsdag kvar denna veckan. En vecka närmare vår. Snart påsk och dags att plocka fram de få tuppar jag har i förrådet. Det skulle vara mycket trevligt om det fanns mycket sol och lite riktigt värme i årets påskägg….


Ha en fortsatt god kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards