Direktlänk till inlägg 12 mars 2016

Silver i landskapsbandy

Av Sofia - 12 mars 2016 17:46

Jag är mamma! Jag är bandymamma! Jag är målvaktsmamma! Det sista är inte lätt! Det är otaliga straffslag samt hörnor i avgörande slutminuter som jag aldrig sett trots att jag varit på plats. En vante framför ögonen! Nervositeten är bedövande! Hjärtat lever sitt eget liv o sitter på något sätt inte ihop med övriga kroppen. Möjligen är det det läkarna ett antal ggr har hittat men inte funnit någon diagnos på...

Idag var det dax för final. Smålandslaget i final mot Gävleborg i bandy. I Örebro - Behrns arena. Kl 10.00 Avfärd Nässjö kl 06.15 så vi hade gott om tid till både äggmackor, kaffe o sedan lugnande promenader i närliggande villaområde. Jag trodde i magen att Småland skulle vinna denna match och de första tjugo minuterna hade de bollen den mesta tiden. Anfallen fick fick dock inga bra avslut och bollarna som sköts mot mål gick inte in. 2-1 till Gävleborg i halvlek. Nu kunde jag slappna av (lite). Var övertygad om att David inte skulle stå andra men visst hade han hjälmen på sig... En halvlek till med nervositeten upp över öronen... När det var 20 min kvar stod det 3-3. Matchen och hoppet levde efter ett par fantastiska räddningar av David. Då hände det som fick nålen att sticka hål på den småländska gulröda ballongen. David tar bollen i en räddning, tappar den och motståndare spelar bort den från händerna o drar in den i mål. Trots att Jonas o jag står på en balkong över David så ser vi inte garanterat om David då har den i handen. Tjabb uppstår o David är vansinnig... Därefter blir det ytterligare ett mål och ja...vinsten är Gävleborgs.

Bra kämpat och silver är fantastiskt men förlust är förlust och känslan att se David så besviken och ledsen är näst intill outhärdlig. Förstår hans frustration och viljan att krama om honom där och då är extremt stark!

Jag hade svårt att skaka av mig nederlaget under hela den guidade visningen på Örebro slott. Det börjar gå över nu efter en tapasmiddag på Level o ett glas rött! Att få tröst av Jonas och hans positiva inställning - man lär sig mycket av en förlust samt mess-kontakt med David summerar jag bandysäsongen som smått fantastiskt. Han har ett VM-silver från Finland och ett landskapssilver från Örebro. Grymt bra jobbat David!!! Älskar dig!!! Å att du blir ledsen o arg - det får man bli. Du är inte ens 15 år - du växer, lär dig och mognar och tar förluster bättre och bättre...

God kväll!!!

Nationalsången före finalen mot Småland o Gävleborg

Hörna!!!

David räddar!!

Silver till Småland o guld till Gävleborg

Jonas framför Örebro slott

Vi två på borggården

Tapas för två på Level

Mycket gott o jag blev mer än mätt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards