Direktlänk till inlägg 1 april 2016

Hemma är där hjärtat är!!!

Av Sofia - 1 april 2016 19:01

Första april!!! Att det var vitt av snö just i morse var ett stort SKÄMT – dock inte ett så roligt sådant! Solen kröp senare fram så allt rättade till sig. Ja, det är första gången, just idag, på två år som jag INTE tillträder en ny bostad. För två år sedan flyttade jag in i en mysig fyra med öppen spis i bostadsrättsföreningen Vävaren på Centralgatan och förra året gick flyttlasset till det fina radhuset på Ulriksdalsgatan 6E. Det underbara huset - som jag bara ville ha - första gången jag tittade på det. Radhuset med det lugna läget, närheten till stan, den magnifika utsikten från balkongen, de fina uteplatserna….ja, ALLT är bra! Det lilla men ändå stora huset som är alldeles perfekt när barn absolut inte vill dela rum. En suveränt bra planlösning med space och högt i tak på ovanvåningen. Jag njuter fortfarande när jag håller på med tvätten i en rejäl tvättstuga eller grejar i mitt badrum med dubbelhandfat! Det är lyx och har alltid varit en dröm! Sätter värde på varenda rum på något sätt.


När man har ett eget hus finns det alltid saker att göra. Snart är det dags för att skura altanen och göra en balkongtvätt. Något jag längtat efter under hela vintern är att installera ett badkar i mitt badrum. Frågan är om golvet på ovanvåningen håller…kan vara läge att låta någon pålitlig människa med byggkunskaper komma på besök…. Å sedan en lika pålitligt rörmokare. Att krypa ned i ett varmt bad är det absolut skönaste som finns – i allmänhet o i synnerhet när man sprungit i ett ”röset” väder. Idag ska jag FIRA mitt ettåriga boende med att just INTE behöva flytta kartonger och bära ihjäl mig. Min bror Pelle, min kollega Pelle och Jonas firar nog på sitt håll…som också slipper flytta mig….. Pianot står förhoppningsvis still några år nu….. En sak har jag lärt mig av livet. Hemma är där hjärtat är! Jag har mitt hjärta på två ställen – när jag är i Landsbro känns det som ”hemma” där. Ett böljande landskap med skogar som ger ro. När jag är i Nässjö är jag ”hemma” här. Närheten till allt som behövs och staden är lagom stor för mina behov. Än på många år är jag inte flyttbar – när samtliga fågelungar flugit ur boet vet man aldrig vad som händer…..det kan bli söderut såvida Jonas orkar flytta pianot en gång till….


På dagens lunch köpte jag vårblommor och planterade när jag kom hem. Besöket på tippen får jag ta en annan dag – gammal ljung och gammal jord går i graven tillsammans med det dammiga minnet av Kung Bore. Nu kan du ligga ute på tippen ett väldigt bra tag tills du får fnatt framåt november (tidigast)….


Tacomys och soffhäng står på schemat - Stella o Henry är åter. David kommer från Stöten på söndag!


Ha en fortsatt skön kväll!!


 

Nej, det ser inte mycket ut för världen när de är nyplanterade men efter några veckor blir det bättre....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards