Alla inlägg den 4 maj 2016

Av Sofia - 4 maj 2016 18:52

Efter en rätt så hopplös arbetsdag börjar allt rätta till sig. Solen är varm och nytt lack pryder min hand. Ja, när naglarna (mina egna) växer ut till den nivån, är jag extremt nöjd med denna kroppsdel. Mina händer. Långa och smala fingrar och jag har fått dem av min mormor Sigrid (enligt säkra källor). Får man vad nöjd med något hos sig själv utan att det ska betraktas som skryt? Ja visst får man det!! De kan ju dessutom så mycket. Skriva på tangentbord riktigt fort utan att titta - det sitter i märgen, spela gitarr och piano...

Nu släpper jag jobbet för några dagar. Försöker i varje fall. Allt är inte perfekt i världen och då behöver ju inte min vara det heller i alla lägen.

Onsdag (fredag kväll) och ikväll blir det färska tortellini med barnen. Inte grill. Har suttit här i solen i knappt en timme o vill inte gå in. Trots att klockan är snart sju är värmen såååå go. Min uteplats är guld.

Ser fram emot några lediga dagar med barnen. I morgon är det inget på schemat förutom grill på kvällen och förhoppningsvis en hyfsat tidig löparrunda. Kanske ska dra en tvåmilare inför stundande Göteborgsvarv? Valet är mitt - i morgon. På fredag har Henry önskat IKEA o det får väl snälla mamman gå med på. På lördag har Jonas o jag planerat in sträckan Lövhult - Vikskvarn på Höglandsleden. Har längtat sedan vi gick förra året.

Livet är gott! Alldeles för det mesta!

Nytt lack! Jag gillar mina händer och den där ringen - den är fin!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards