Alla inlägg den 13 maj 2016

Av Sofia - 13 maj 2016 18:12

Underbara regn. Ljuvliga regn. Välbehövliga regn. Bönderna ljublar. De som planterat något i sina trädgårdar ljublar. Naturen jublar. Varje droppe behövs. En rejäl "rotblöta" behövs. Däremot inte åska. Den behövs INTE. När jag satt på jobbet klockan 15.00 slog den till mitt över och sedan fick teknikgruppen larm om nedslag i diverse larmcentraler... Vi är sårbara med all vår teknik - så är det! Fick själv panik. Stella går hem själv till mig idag och ÄR själv när det dundrar. Messade henne och bad henne dra ut alla sladdar till TV. Det hade hon redan gjor. Klok unge! Jag själv gick till jobbet i morse och fick skjuts av min snälla kollega Cissi med man. Det var inget roligt väder att promenera i.


Fredag. Fredag före Pingstafton. Barnen är åter. Igår kokade jag revben och lät dem kallna i en glaze – hälften av ingredienserna hade jag inte hemma (ORKADE inte åka o handla efter löpning och dusch igår). Ikväll ska dessa grillas och är de goda är det på tok för lite. Är de inte goda räcker det…. Idag har jag dock varit o handlat så då får man komplettera med lite yoghurt och ägg om det inte skulle bli tillräckligt. David har nått den åldern och det stadiet då MYCKET mat behövs. Finns liksom ingen botten. Han sitter inte still många minuter över en dag och lägg till tonåring så vet alla som haft pojkar i den åldern. Härligt är det hursomhelst. Precis när jag skrivit denna rad.....fick jag besked om att David inte ska äta här ikväll (tjejen Emma drar) så ja, revbenen räcker..... 


I morgon laddar vi för Eurovision och jag noterade igår att jag skrivit fel land när jag tippade favoritländer. Litauen tror jag på – skrev Estland. Så mina favoriter i ordning är:

  • Australien (bästa låt och framförallt BÄSTA kvinnliga röst i hela tävlingen – en av de bästa röster jag hört förövrigt). Konstigt att få till det så klockrent då hon sitter i nästan hela numret.
  • Litauen – den växte ytterligare med framträdandet
  • Ryssland – mycket bra (dock lite stirrig show men effektfull)
  • Kroatien – gillat den sedan första gången men uppträdandet med hennes kläder – tja (blundar man blir den bättre)
  • Ungern – mäktig låt och lite annorlunda
  • Holland – precis lagom mycket stuk av country vilket för tillfället är ett vinnande koncept.
  • Östterike – absolut ingen vinnarlåt men tjusig melodi och språket (j’taime)

Å så Sverige. Var Frans hamnar i den sprakande konkurrensen är lite svårtippat. Känner mycket för denna härliga och enkla låt. Frågan är om det helt "enkelt" blir fööör enkelt…


Ha en fin kväll!!


 

Saknar en person här ikväll som inte bor så långt ifrån denna sköna plats. Kringelund i Landsbro.



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards