Alla inlägg den 16 maj 2016

Av Sofia - 16 maj 2016 17:41

En mycket trevlig födelsedagskväll hade vi för Johanna igår. Lite kallt att stå ute och grilla men kyckling behöver ju som bekant inte så långt tid på värmen. Hon blev så klart nöjd över sina presenter. Tillskott i kassan behövs ju alltid. Av Stella fick hon chokladkakor från Marabou med specialutgåvan ”Happy Birthday”. Av Henry fick hon en jättesnygg ny septum (man lär sig nya ord så länge man lever). Ring i näsan kan man också skriva – i roséguld och diamantprydd…dock inte äkta. Å alla 20 ljus lyckades Johanna blåsa ut på en enda gång.


När gästerna gått blev det då dags för sista delen av den svenska mycket spännande serien Springfloden. Har ni inte följt den så är nedan inte speciellt intressant. Å undertecknad HADE rätt. För flera program sedan gissade jag att Olivia var det barn som den mördade Adelita bar i magen och så var det. Hon var adopterad (en av utredarna till mordet för 20 år sedan tog sig an henne). Min andra teori var att hon var dotter till den hemlöse Tom Stilton. Jag var kanske lite väl romantisk i båda mina gissningar men en av dem var ju faktiskt rätt. Nästan lite vemodigt att den där serien tog slut….finns vissa frågetecken kvar och det kanske kanske kommer fler avsnitt. Serien har blivit så populär så man vet aldrig.


Ska jag skriva något om vädret…..eller inte… 4 grader och hård blåst på tvären i kombo med kallt regn… Nej, jag struntar i det... För att ytterligare förhöja stämningen har jag idag börjat känna mig lite risig….ni vet den där känslan när orken tryter, lite ont i huvudet och gärna vill ta en Ipren. Vill helst av allt bara förtränga och tänka bort men jag kan ju säga att jag hade förstånd att INTE springa i går och det blir inget idag heller. Blir det inte värre får jag vila mig i form till på lördag. I värsta fall får jag hoppa loppet och supporta och heja fram min Jonas. Vore så extremt tråkigt nu när man är mer vältränad än någonsin och verkligen är taggad för en halvmara. Så som jag sett fram emot detta löparevenemang. Dock finns det värre grejer i livet och världen och det kommer fler år. Att åka till Göteborg och bo på hotell i två dygn är verkligen helt ok även om det inte blir riktigt som man tänkte från början….


Ha en skön kväll. Jag tar det lugnt…..


 

Johanna ska precis hugga in på maten....men först lite foto...

 

Alla barnen och nästa alla visar "tännera'"

 

Å där kom Alexander till....

 

Å där fick mor i huset va med....

   

Hela bordet

 

Jag och Jonas

 

20 ljus för Johanna

 

Alla på en gång...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards