Alla inlägg den 29 maj 2016

Av Sofia - 29 maj 2016 18:50

Vilken härlig helg! Nej det blev inget Björnaholmen igår. Hade velat det. Lyssna (o kanske tom dansat) till både Nässjöbandet Amazon o drängarna men jag hade barnen o jag hoppas jag får chansen att återse det grymma bandet (nu menar jag Amazon) en annan gång.

Istället blev det en supertrevlig fest hos bästa Mats o Nettan i Vetlanda. Trots lite problem med barnvakten... David försvann till Lund för att hämta hem en hundvalp till hans flickväns familj. Henry hade planerat att åka på bio med en vän till Jönköping. Stella....det löste sig. Trots lite dåligt samvete att gå ut o roa sig själv på barnhelgen kunde jag slappna av igår o vi hade urmysiga timmar. Flera av Jonas mycket trevliga kusiner med mycket trevliga respektive var oxå bjudna samt en av Mats döttrar o några helt sagolikt goa barnbarn. God och läcker mat i mängder och trevligt prat. Kvällen innehöll även ett musikquiz baserat på filmmusik o TV-serier. Vårt lag - 13 av 43 är inget att skryta med..... eller så är det där.... Några filmer kunde jag klura ut....tittar mao inte mkt på serier!!

Vi avslutade kvällen på stan med många många andra som ville delta i Vetlandas vårjippo. Förra året studsade vi till E-type. I år kollade vi in de tre sömnpillrerna Tommy Nilsson, Uno Svenningsson o Patrik Isaksson. Nu var jag säkert lite orättvis men inte är det nåt raj-raj direkt. Dock har de alla tre 1000 ggr bättre pipa än föregående års dragplåster!

Idag! Torset! Paradiset! Mors dag! Vackert väder o god middag! Underbar plats med underbara människor. Tack mamma o pappa! Tack underbara barn för fina presenter med tanke bakom. :) Dessutom - stamsyrénen blommar!!

Ha en underbar kväll o hoppas att ni alla mammor har blivit firade. Å ni mammor som inte längre finns - de har fått tankar. Å ni som inte har nån mamma på ett eller annat vis - Varmaste tankar till er!!

Mor o far framför stamsyrénen

En moder till med 3/4 av skaran

En mor och en far

Pappas veahög och den vackra omgivningen!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards