Direktlänk till inlägg 31 maj 2016

Det finns en väg.....

Av Sofia - 31 maj 2016 21:02

Ibland värmer inte solen trots att temperaturen visar 24 grader. Jag känner den varma underbara vinden men kan inte riktigt glädjas. Grönskan som omger mig och världen tycks inte riktigt nå min blick och tankarna är långt långt borta. Så är det ibland i livet – upp och ned….


Lyssnade för ett tag sedan för en Pod (Monkey Mindset) beträffande mental hälsa när jag promenerade till Spexhult. Den handlade om 10 tips att bli lycklig(are). Att sova bra, att träna, att dricka mer vatten…var några av de tips som jag redan utövar eller åtminstone försöker utöva…. Att sova bra kanske man också kan träna på? För mig känns det lite som….det blir som det blir. Sover oftast bra men visst har jag nätter som är sömnlösa och tankarna svämmar över så de rinner ut och ned på golvet. På morgonen får jag försöka samla upp allt som trillat bredvid….


Ett av tipsen var att istället för att fokusera på det man INTE hade skulle fokusera på det man REDAN HAR. Idag är det en sådan dag. När allt känns rätt tungt får man försöka tänka på det man har att vara tacksam över. Det finns massor även om det i vissa stunder är svårare att se.


Jag sitter nu i min gunga på altanen. Har varit sugen på att köpa en hängmatta – tycker det är så underbart härligt att ligga och smågunga när vädret tillåter. Nu får jag vara tacksam för min gunga. Kollar lite på Youtube och jag noterar att min inspelade sång ”Det finns en väg till himmelen” har slagit nytt rekord. Över 3000 lyssningar. Jag kan för mitt liv inte begripa antalet just på denna sång. Häftigt att okända människor runt om kring lyssnar på min sång och gitarrspel. Lite då och då får jag fina kommentarer på sångerna vilket värmer. Ikväll efter en mycket lång arbetsdag sitter jag här och njuter av att jag faktiskt har en sångröst. Å den känslan, att kunna sjunga och spela gör mig lite lycklig. Ett av Monkey Mindset’s tips var faktiskt att hitta en sysselsättning som ger flow. Något som gör dig lycklig!


God natt! Nu ska jag snart sooooova bra!


Det är snart tre år sedan jag spelade in denna vackra psalm. Min favorit i alla lägen. Texten är så otroligt tänkvärd. Att han däruppe finns om du bara väljer den vägen....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards