Alla inlägg den 6 juni 2016

Av Sofia - 6 juni 2016 21:35

Sveriges nationaldag! Den sjätte juni! Årets exemplar av dagen blev sagolikt vacker. Himlen speglade vår flagga. Klarblå med den gula underbara solen. Frisk värme hela dagen!! Det må vara Gustav Vasas kröning eller nya regeringsformer vi firar men älskade land - så unikt det är! Sverige står för frihet och demokrati! Det är värt att fira ordentligt en gång per år! Allemansrätten t.ex Att ha förmånen att få göra allt det vi får i vår underbara natur. Det är stort!!! Vi får säga o skriva vad tycker! En rätt som är få förunnat i övriga världen!!!

Så vi har suttit här den senaste timmen o sett kungen med familj anlänt till Skansen för sedvanligt firande. Sett gammeldanspar dansat till svensktextad Aviciis superhit. Hört Ison & Fille rappa, hört Malena Ernman sjunga. Det hela är vackert!!

Dessutom - har precis fått se min kusin på TV. Höll på att sätta kaffet i halsen!! Mia Karlsson fick skicka en hälsning från Sollefteå där hon och ett stort gäng avverkat 33 km i tuff Nipaterräng. Mia o hennes dotter Frida hade GRYMMA tider.

Jag firade min nationaldag genom att cykla till Landsbro, äta grillmiddag där o fira Micaela, nyss fyllda 22 år. Hela dagen med Sverige i mitt hjärta!!!

God natt!!!

Samfälligheten Fridhems flagga dagen till ära!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards