Alla inlägg den 14 juni 2016

Av Sofia - 14 juni 2016 20:53

Det sägs att man skriver bäst under lyckorus och nedstämdhet. Ibland är jag så ledsen så jag knappt kan skriva….


Skadegörelse på våra fastigheter. Klotter, misstänkta anlagda bränder, fönsterkross, materialförstöring….  Så onödigt och så enormt tråkigt. Våra pengar – alltså ”våra” pengar som kunde gå till bättre ting än att återställa det som en gång var, till ursprungligt skick.


Idiotskjutning i Orlando. Sorgen ligger som en tung filt över hela USA. Så onödigt. Regnbågsflaggan vajar i vinden och man kan bara hoppas att den fortsätter vaja på en än starkare stång. Vansinnesdåd är alltid lika fruktansvärt.


Jag är så enormt glad för att mina barn Johanna, Henry och David idag åker med sin far till USA. En fantastisk upplevelse – att få bila på västkusten och uppleva allt de ska göra. Igår när det var dags att säga adjö kändes allt bara så jobbigt. Allt som händer i vår grymma värld, alla flygplatser de ska besöka. Önskar 2,5 vecka går snabbt (för mig) och att de vore hemma igen. Varannan vecka är de inte hos mig och jag ser dem inte så ofta då men nu känns det som att de ska till månen. I skrivande stund sitter de på planet till San Fransisco och när de kommer fram är de många timmar före mig i tiden.....


En vän till familjen dog i natt. FUCK CANCER!! Så onödigt och så grymt för de anhöriga. Att bara tänka tanken får hela mig att frysa in i märgen. Jag tänker så mycket på denna familj. Ett är säkert. Himlen blir roligare nu när denna ängel lyser upp.


Katten är fortfarande borta. Kattskrälle att du på sommaren ska tycka det är så mycket roligare att vandra omkring någon annan stans. Vill att du kommer hem nu! Särskilt för barnen och speciellt för Stellas skull. Kissen är en mycket god vän när hon inte har Henry att chilla med.


Var det något mer….nej, inte för tillfället.


Dagens positiva upplevelser var en riktigt god lunch med fina vännen Lotta. Alltid lika trevligt att träffas och tyvärr går lunchtimmen i raketfart. En löparrunda tillhörde också dagens positiva. Idag kändes det verkligen som om jag laddade batterierna. 


 Ha en fin kväll och krama den/de du älskar lite extra!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards