Direktlänk till inlägg 16 juni 2016

Sommaravslutning, nyckeltal och lite mjukglass....

Av Sofia - 16 juni 2016 19:06

Två dagar med späckat schema.

Gårdagen var en aktivitetsdag för vår förvaltning. Samt kväll. Vi studiebesökte saneringen av f.d impregneringen i Nässjö. Det var mitt andra besök där (Centern var där i januari) och det var mycket intressant att se hur långt de nu har kommit. Dessutom få se anläggningen i dagsljus. Imponerade hur de kunde ta emot 40 pers, dela upp oss i tre grupper och genomföra denna information. Sammanfattningsvis. Det kostar lite att betala för gamla synder! Lukten av kreosot som mötte oss förde mig tillbaka till den tid jag bodde på Mellangatan förr. När vinden låg på var doften som en tung filt över hela Målen.


Lunch på Träcentrum och därefter fler studiebesök, bl.a på Runnerydsskolan som byggs om och till vilket kommer att pågå några år till. Denna skola kommer bli så fin. Sedan var det besök på ett nytt gruppboende. Mycket fint och ändamålsenligt byggt. Sedan en tur ned till Södra Torget som vi bygger om. Fler parkeringsplatser (som behövs i stan), fler träd och bättre belysning som kommer att göra det mycket trivsamt. Det är viktigt att göra annat då och då med de man jobbar med. Det skapar VI-känsla. Dessutom värdefullt att ha "sett" våra platser med egna ögon när du är iblandad i projekt på olika nivåer.


På kvällen spelade vi bowling och förutom några X var jag ungefär lika kass som vanligt. Hela dagen var åskkvav så jag var ärligt talat skitslut. Efterföljande god grillbuffé här på Vipan smakade gudomligt. Jag blev hämtad av min snälle man i gips även om en kvällspromenad hemåt förmodligen skulle gjort mig piggare.


Idag har vi haft vår årliga sammankomst och redovisning av nyckeltal fastigheter med höglandskommunerna i Vetlanda. Alltid lika trevligt att träffa andra kollegor på Tekniska förvaltningar och utbyta erfarenheter. Man får mersmak av det. Att lära av varandra är så nyttigt – alla behöver inte sitta på sina kammare och uppfinna hjulet. Vi inledde med lunch på Vetlanda Stadshotell och där får man ALLTID lite mjukglass till efterrätt. Hur lyxigt som helst. Å gott!!!


Kväll igen och återigen har veckan gått i raketfart. Jag har fått fina bilder från mina barn i USA. Fin bro det där….röd och grann. Nästan lite overkligt att mina barn få se detta i verkligheten. Så läckert!!!


 

En imponerande anläggning - att rena det vi en gång har sabbat.


 

Golden Gate

   

Vacker bro och framförallt vacker flicka! Å hon är min!


 

Å vi som inte är USA - vad gör vi en regnig torsdag.... Fika på Espressohouse är myyyyyysigt!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 29 mars 13:13

Igår invigde vi påsken med våra goda vänner Susanne och PA från Sandrydet. Vi tog med dem på promenad och vi besökte Torsa stenar och fortsatte på vår fina ås på andra sidan sjön. Ljuvligt ljummet väder med ett o annat stänk i luften. Vi pausade vid ...

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards