Alla inlägg den 19 juni 2016

Av Sofia - 19 juni 2016 15:10

En sån härlig fest!! Gårdagens 70-40-70 årsparty för nära och kära i Jönköping. Varmt o skönt o lite regn gjorde oss inget i partytältet. Underbar mat och dryck - tänk att saft kan va så gott!!! För det bästa ordet för rosé är väl saft men på vuxet vis.!

Ja, ord ja. Ord för kryddor skulle vi hitta i olika rebusar och till slut hade vårt lag "Kerstin är bäst" lyckats få ihop hela kryddsamlingen. Den sista blev "senap" för "vad vill ett ledset barn?" Klurigt o jättekul! Sedan skulle vi bygga högt av spagetti, marshmallows och tejp och dessa konstverk var fantastiska i sig. Konstruktionerna var mer eller mindre stabila om man så säger.... Ställningen efter sista grenen var lika för vårt lag o "Team Anna-Lisa" varpå Jonas o jag hamnade i duell med "stavarna" (dock inte nattduell) utan vi körde direkt. Nu var dessa stavar inte gjorda av glas utan trä med olika färger. Eftersom jag är färgblind vann Jonas - jag kan skylla på det i varje fall. Sanningen är att han vinner i allt. He's simply the best!!! Grattis Team Anna-Lisa.

Ett magnifikt gottebord gjorde susen och det var otroligt kul att få prata med släktingarna och framförallt mina kusinebarn Hanna o Lill-Sofia. Eftersom deras far i stort sett hela sitt liv har fixat med traktorerna och maskinerna på Norra Sandsjö Prästgård lekte jag med Lill-Sofia nästan varje lördag. Hanna var ju ännu lite yngre så hon fick bara vara med ibland... Vi träffades för fem år sedan då på en liknande fest och genom Facebook har vi nu mer koll på varandra vilket är så kul.

Tusen tack för en himla kul tillställning kära Magnus, Ingegerd o Hanna. Tack till även till dig Sofia - du fyllde ju inte jämnt i år men du var högst delaktig i festligheterna.

Vi sjöng allsång oxå o helt plötsligt har "Drömmen om Elin" fått en ny innebörd för mig. I natt fick jag nya rapporter från USA ich alla har det bra!!!

Fortsatt go söndag!!

Mamma läser hyllningsdikt till jubilarerna!

Magnus, Ingegerd o Hanna 70-70-40

Alla mår gott i tältet

Finaste systrarna Hanna o Sofia

Kerstin (lik min Stella o lika gammal) o Ture redogör för ställningen i tävlingen

Jag vid bordet och här kan man ana resterna av spagettibygget...

Simply the best trots kryckor

Mums!!!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards