Direktlänk till inlägg 26 juni 2016

Sommarmiddag i Torset

Av Sofia - 26 juni 2016 20:41

Dagen började ljummet och den började på altanen med en underbar och lång frukost på altanen. Kollade några bilder och meddelande som barnen sänt från USA. De har nu anlänt till Los Angeles och det ser så härligt ut. De firade midsommar på stranden med Ahlgréns bilar, Mariekex och jodå, midsommarstången var på plats om än i ett miniformat. Walk of Fame har de besökt och Johanna har tydligen fixat sin egen stjärna!! :)

Efter mitt synnerligt mycket korkade infall att hjula på midsommarafton trodde jag min kommande vecka skulle bli i stillhet. Men skam den som ger sig och inte försöker?.så jag satt mig på cykeln och drog till Torset i 26-gradig värme. Faktum är att jag kände ingen smärta i baklåret?stor glädje kan tilläggas. Just denna rörelse kändes inget ont. Däremot vissa steg får mig att grimasera illa. Å andra sidan går det förhoppningsvis över?fort?.

En sagolikt god midsommarlunch bjöd mor och far på. Mina syskon var på plats samt Kristin, Simon och Stella. Anton var med ett tag på Skype från Australien. Sill och pappas EGEN-odlade potatis fanns på bordet och före det bjöds det på overkligt goda snittar. En minibakelse med mandelformar, grädde och vita smultron fick avrunda och de där smultronen är såååå goda. De ser omogna ut ? ja, men blundar man smakar de precis som röda! Medan vi satt och åt sjönk tempteraturen cirka 10 grader och jag frös lite för första gången på flera dagar. Nästan lite skönt... Vi lekte lekar som storebror Anders vann. Alltid lika roligt att genomföra grenarna.

Nu ligger vi i soffan och jag laddar för en ny jobbvecka. Två kvar innan jag stämplar ut för fyra veckors ledigt. SEMESTER-känslan börjar infinna sig så fort kollegorna börjar droppar av.

Denna midsommarhelg går till historien som en av de varmaste i mannaminne. Någon sa att det inte varit så varmt sedan 1938. Man kommer minnas midsommar 2016 ? det är ett som är säkert!!!

Godkväll!!

Mördeg med ädelost o päron... Mums

Lax!!

Torset

Mandelkaka med grädde o vita smultron

Barnen firar midsommar Over There...

Walk of Fame

Johannas stjärna ;)

Stella fick mig att börja med snapchat o det var ju riktigt kul... Nödvändigt är väl en annan fråga men det fick barnen på resande fot att öka konversationen med 230%...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards