Alla inlägg den 7 juli 2016

Av Sofia - 7 juli 2016 20:21

Igår åkte jag till Landsbro och tanken var att jag skulle klippa gräset i Jonas trädgård men eftersom regnet valde att falla rikligt under hela dagen blev den sysslan ogjord. Vi tittade klart på en bra film i stället. Mysigt i regnet! Sedan åkte vi in till Vetlanda och åt grillbuffén som brukar erbjudas på onsdagskvällarna. Mycket folk och mycket mat. Det absolut godaste på bordet var ceasarsalladen och det kanske är lite otippat som rätt nr. 1 just när det gäller grillbuffé…


I morse försov jag mig. Jag stängde av i stället för att nudda ”snooze”… DET händer inte ofta. Vaknade kl. 07.10 och då är det tight att hinna till Nässjö inkl. morgonfix. Tur att man har hjälpsamma kollegor som vaktar telefonen till man dyker upp. Det har varit mycket felanmälningar idag. Getingar finns det gott om…. Är boet dessutom beläget vid entrén till förskolorna är det lite akut.


På lunchen åkte vi till Sandsjöbaden för att äta. En gång om året för att inleda semestern brukar några stycken åka ut till denna pärla och njuta en stund. God mat och framförallt mycket mat. Massor med folk. De som jobbar där hade mer än fullt upp…. Duktiga ungdomar! Idag kände jag två väldigt väl och det är alltid lika roligt att se såna man känner, Alexander och Kristin!


Vill avsluta med att gratulera mina två bröder med fruar för 25-årig bröllopsdag = SILVER!!! (Anders & Lotta igår) och 26-årig bröllopsdag = KORK (Pelle och Monica) idag! Tänk va? Många många år….och jag minns båda dagarna som igår. Stort grattis er kära bröder och systrar!!!!! För det känns som att mina svägerskor är mina systrar eftersom de kom in så tidigt i mitt liv!


I kväll ligger det öring på grillen. Han är duktig den där gipsförsedde mannen!!!  Ha en fortsatt fin kväll!! I morgon vaknar jag till fredag och inte vilken fredag som helst utan SEMESTERFREDAG!!!


 

MUMS!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards