Alla inlägg den 13 juli 2016

Av Sofia - 13 juli 2016 21:00

Det går att förgylla en mulen och blåsig dag och samtidigt intala sig att "det är bättre såhär än 30 grader varmt".....

Dagen startade med en god och lång frukost med barnen på altanen (med kofta gick det att sitta där). Vad är då en god frukost? Två stekta ägg (för min del stekta på en sida med hel gula). Stella vill ha min variant medan Henry vill ha spräckta ägg o stekta på två sidor. En skål med grekisk naturell yoghurt o en stor klick nyslungad honung. Närodlad!!!! då jag införskaffat den via en jobbarkompis som har ca 75 000 små kompisar! Mums!!! Därtill några bitar fröknäcke! Det är en god frukost för mig!!

En lång promenad runt Spexhult och jag fick inte en droppe regn på mig. Lyssnade på ytterligare ett avsnitt av Sommarpratare - idag var det Anders Kompass som berättade om hur han tog sitt ansvar och gjorde så att avslöjandet betr FN-soldater, som utnyttjade grova övergreppen på små barn, kom ut! Vilken man! Man blir rörd över hur vissa människor "tar tag" i saker och rakryggade signalerar rättvisa! Han jobbar i ett organisation (FN) där mänskliga rättigheter ska vara i fokus. Det känns ju inte som att det är så, riktigt alltid... Alla heder åt Anders!!

En god fika på Espresso house avnjöt Henry, Stella och jag i eftermiddags. Gott o mysigt! Får alltid en skön känsla på dessa fik. En cappuccino är som balsam för själen...halsen o magen..

Nu ligger Jonas o jag i soffan o kollar på Grillmästarna. Brukar alltid bli hungrig när jag tittar på matlagningstävlingar men inte idag. Vi har nämligen varit o ätit på pärlan vid Uppsjön. Sandsjö Wärdshus eller som msn säger "Sandsjöbaden" i folkmun. Därifrån går man inte hungrig.... Spättan var gudomligt god.

Ha en forsatt god kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards