Alla inlägg den 17 juli 2016

Av Sofia - 17 juli 2016 19:35

Båstad!!! Sträcker jag på mig kan jag se center courten som ligger granne med där vi bor. Finalen har ägt rum tidigare idag o det betyder att Tennis-veckan är slut. Det var nog därför det fanns ett rum ledigt till oss. Ett sista minuten rum för bara 2060 kr... Vill inte ens veta vad de kostade annars... Men receptionisten bjöd på entrén till hotellets spa. Tack - det var generöst!

Nej, det blir inte riktigt som man tänkt sig... Ibland blir det bättre i slutändan när man grämt färdigt. Den lägenhet vi bokat på Ekhems gård i Förslöv var upptagen av en annan familj ikväll. Det var i sig inte så konstigt (även om vi tyckte det just då när det uppdagades). Vi hade klickat i fel helg när vi i godan ro satt hemma o bokade via nätet. Nu blev det lite dyrare....å de två fina köttbitarna vi köpt för att lägga på grillen i kväll åkte i en av Båstads soptunnor. Det är väl så det går till i finare kretsar har jag hört.. Medan andra vaskar Champagne vaskar vi kött... Det är så man gråter inombords, faktiskt. Tur att jag aldrig blev researrangör..

Dagen började med ytterligare en fadäs. Vi tog cyklarna till Lager 157. Vi tyckte det var mörkt i den stora lokalen. Vi kollade väl o länge på billiga kläder tillsammans med mkt annat folk. När vi skulle betala sa de: Vi har strömavbrott o vi kan inte ta betalt. Hela Höganäs var strömlöst. Vi la våra grejer o cyklade snopna därifrån... Urgh!!!!

Summa summarum har det varit ytterligare en underbar dag på vår lilla semestertripp. Vi besökte det mkt omtalade och berömda fiket Flickorna Lundgren på Skäret. Hit har människor vallfärdat sedan starten 1938 och jag minns så väl mina besök med mor o far när jag var liten. Minns den goda goda jordgubbssaften som även getingarna gillade... Kaffekitteln i koppar som börs till bordet, den personliga servicen, den lummiga trädgården, utsikten mot havet och framförallt de goda kakorna. Bättre gofika blir det nog inte. Jonas var lyrisk och det var så kul att få ta med honom hit.

Ett besök i Torekov har vi oxå hunnit med o vi åt en underbar smörgås med havets läckerheter. Nu ska vi spaa' o till kvällen äter vi.....billigt. Det blir tomater. Vi skulle haft dem till köttet.

Ha det gott! Å ni - håll reda på datumen! Det lönar sig i längden.

Fiket Flickorna på Skäret

Inte nyttigt men vilken upplevelse!!!

Billllllligt!!!

Vi köpte med en dyrgrip hem...

Lunch i Torekov med havets läckerheter!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards