Alla inlägg den 20 juli 2016

Av Sofia - 20 juli 2016 18:05

Semester i all ära. Men det är extremt skönt att komma hem och TUR är väl det. Tänk om det kändes tvärtom när man närmade sig hemmet och man kände "fy attan vad träligt". Vi har inte varit iväg mer än drygt tre dagar men ändå känns det skönt att vara hemma. Just nu är vi i Landsbro men det känns verkligen som hemma det oxå.


Efter morgonens underbara sovmorgon och långfrukost utomhus sprang jag en långrunda. Ordningen återställd!! Det var inte så varmt som jag väntade mig. 20 grader men moln vilket var tur. Att efter fyra ganska stillasittande dagar få springa en rejäl runda - det är gudomligt. Gamla järnvägsspåret i Landsbro förbi Myresjö är näst intill en optimal löparterräng. Jag tog iofs landsvägen tillbaks för omväxlings skull och det blev 15 km. Jag har inte fått upp den riktiga farten efter min lilla dumma hjulning på midsommarafton. Det är dock mycket bättre i benet men efter en löparrunda önskar jag mig verkligen en pool att stretcha ut i. Någon sena eller muskel har fått sig en rejäl bristning antagligen men det läker, dock sakta. Det var otroligt skönt att få simma omkring i poolen på hotell Skansen i Båstad och sitta i en varm bastu.


Vi har varit i Vetlanda idag och köpt en minigrill. Den kan bli mycket användbar nästa vecka när vi checkar in i en stuga på Askims camping utanför Göteborg. Två dagar vid Sveriges framsida inklusive en heldag på Liseberg blir min semester med barnen i år. Jag ser fram emot det mycket. Mina planer är att åka åtminstone Helix. Jag har med åren blivit rätt larvig när det gäller attraktioner på nöjesfält. Mitt kontrollbehov kan inte riktigt hantera allt som ska fungera. Jag hinner inte kolla på alla skruvar och att de sitter fast.... Väldigt sällan händer det olyckor dock och man får förlita sig på det.


Till kvällen ska vi grilla fiskpaket med spättafilé. Hade de haft krondill på ICA Maxi hade vi säkert slängt i några kräftburar men dillen lyste med sin frånvaro. Det kommer fler chanser.


Ha en underbar onsdag! Det har vi!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards