Alla inlägg den 27 juli 2016

Av Sofia - 27 juli 2016 22:10

Borde ha medalj efter dessa dagar. Sitter i soffan. Kom hem för några timmar sedan, har packat upp, handlat mat och satt igång tvättmaskinen. Efter en liten tripp till Göteborg är man hyfsat mör för att inte säga helt slut. Efter bl.a en HELDAG (12 timmar) på Liseberg kan man lugnt konstatera att det är jobbigare att spendera en dag i parken än att springa Göteborgsvarvet. Med råge... Det förstnämnda ger ju inget större flås men det blev betydligt fler tusen steg än jag trodde. Nu låg ju inte Jonas och jag i när det gällde att åka attraktioner. Helix, Lisebergshjulet och Kållerado var de tre grejerna vi väntades oss igenom och det räckte. Tänk då på kidzen - de åkte massor, flänger från den ena tilld en andra karusellen och väntar och väntar och väntar..... Då har de tålamod, då har de kraft och ork... När Stella och Henry idag frågade "hur långt är det till Centralstationen?" då vi skulle dit och hade parkerat på Heden svarade jag: "Tänk på att ni är på väg från Kanonen till Helix"! Det funkade....


Gårdagen var superbra. Barnen/ungdomarna fick åka hur mycket det ville eller rättare sagt från det öppnade till det stängde, vi käkade ett gemensamt mål mat efter att vi lyckas synka en tid med tanke på kötider hit och dit. Jonas och jag njöt av parkens grönska i solen och stärkte oss med lite öl mellan varven, spelade på chokladhjul och vann till slut en liten Twistpåse (ska inte skriva hur mycket den kostade men vi hade kunnat köpa 20 st i en affär..... Kort sagt en mycket bra dag! Dock känner jag inget vidare behov av att åka runtrunt, uppochned... När jag åkte Helix hade jag dödsångest på riktigt. Gillar inte när man liksom lättar från sitsen och man inte riktigt litar på att bygeln håller fast mig. Den rädslan verkar ungarna sakna vilket jag är extremt glad för. När jag såg Stellas uppspelta ögon när hon äntligen hade vågat åka Helix....då kändes hela resan värd just den blicken.


En mycket fin stuga hade vi oxå. Allt var perfekt utom den katastrofala bäddsoffa som blev över till mig och Jonas. När revbenen känns mot madrassfjädrarna (när man ligger på sidan) - då är det inte skönt! Kärralund (Lisebergsbyn) är en riktigt fin camping och det är supersmidigt att ta sig till och från stan via spårvagn. I måndags kväll fick vi finbesök av Jonas dotter Micaela och hennes kompis/syssling Rebecca. Mysigt och gott att grilla alla tillsammans! Innan vi hamnade på kudden tog vi en promenad upp mot de fina friluftsområdet som ligger strax intill campingen. Så fint!!


Idag har vi gått på stan. Å jag körde dit, genom Göteborg. Det är JAG stolt över. Jag är inte van att köra i stora städer och jag gillar det inte. Larvigt kanske men jag har stor respekt för bilar och hårda plåtar (vilket tydligen inte riktigt alla andra bilister har). Jisses - en del kör verkligen som idioter!!


Godnatt!!!


 

Fin stuga och bra vistelse!!

 

Helix avklarad. Det gav INTE mersmak.


 

En upplevelse att åka detta men det pirrar i magen absolut hela tiden...

 

Jonas och jag i Lisebergshjulet. Skräckblandad förtjusning men man ser låååångt...

   

Trodde jag skulle bota min höjdrädsla nån gång....det gick inte den här gången heller...

 

Den där poolen skulle jag kunna tänka mig att bada i...

 

Minimalt med mat till maximalt pris på Spökrestaurangen. Otroligt god och jag hade kunnat äta en till...

  

Så! En heldag på Liseberg är till ända!


   

Han sköter sig...

    

Dagens lunch - sallad med gravad lax och räker. Sååååå gott och fräscht!!

 

Gänget! David, Emma, Henry, Stella och Joans



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards