Alla inlägg den 31 juli 2016

Av Sofia - 31 juli 2016 13:55

Nu lämnar vi mysiga Mora efter en härlig vistelse hos min kusin Eva-Lena. Från utsikten i gästrummet i den fina lägenheten såg vi kyrkan o en staty av den berömde Zorn. Passade på att besöka Zorn-museumet idag o tog en god fika på tillhörande café - mycket gott! Zorn är en av mina absoluta favoritkonstnärer men vad jag inte visste var att han behärskade många olika tekniker. Ett geni i både akvarell, olja, etsning, skulptering och foto - han blev dessutom känd o hyllad för sin konst medan han levde vilket är få förunnade. Många av historiens storheter blev ju kända efter sin bortgång.

Igår åt vi en god middag intill Mora strand och det blev många trevliga timmar. Även att vi inte har träffats så ofta känns Eva-Lena så nära och det är skönt att kunna prata om allt, både det som är ljust och mörkt i livet och framförallt hur man ska tackla det som är mörkt - om hur man ska orka! Stort tack för din gästfrihet och ett härligt besök Eva-Lena!

Nu åker vi mot Karlstad och solen och regnet kämpar om att vinna ovanför oss! Vi får hoppas att uttrycket "sola i Karlsta" stämmer.

Var ska man ta den optimala bilden med VD'n för evenemanget om inte här! Målgång för Vasaloppet! En vän på Facebook kommenterade: "Usch jag har bara jobbiga minnen därifrån". Jag svarade - "det var inte ett dugg jobbigt att ta sig hit, bra vägar, lite trafik o solen skiner här i Mora" ; )

Här står vi framför hennes arbetsplats!

Gårdagens middag! Fisk- o skaldjurssoppa med saffran fanns på menyn o den var supergod.

Utsikt från vårt gästrum - där står Zorn

Jonas och jag framför den gård som Zorn och hans Emma bodde i.

Mycket gott att välja på i Zorn-caféet.

Eva-Lena o Jonas vid fikabordet!
Hej då för denna gång!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards