Alla inlägg den 2 september 2016

Av Sofia - 2 september 2016 20:33

Man jobbar alltid bäst när man har på gränsen till för mycket jobb. I varje fall funkar jag så. Å när det flyter, kan tilläggas. Det är positiv stress. Den värsta stressen är när man har högavis att göra och man inte kommer vidare på grund av olika anledningar? Extremt frustrerande. En sådan dag har det varit idag. Tur att det finns andra saker i ?högen? att fullfölja och ta tag i. Man känner lite extra i magen när man snart ska vara ledig i två veckor. Jag vet ju hur högarna ser ut när jag kommer hem. Ingen tar dem ifrån mig om man så säger. Under sommarsemestern var jag uppkopplad och tog hand om fakturor och mejl. Det är upp till var och en att bestämma hur man vill ha det och jag vill ha det så. Tycker det är skönt att komma tillbaka till jobbet efter fyra veckor och ha inkorgen hyfsat iordning.

Dock tänker jag INTE glo i mejlboxen eller attestera fakturor när jag är i Toronto. Det kommer finnas roligare saker att lägga tiden på ? även när vi inte befinner oss i Air Canada Centre och kollar på det svenska hockeylandslaget kämpa i World Cup. Niagarafallen, TV-tornet och Hockey Hall of Fame är några av utflyktsmålen vi bara måste se. Att få se den där Stanley Cup pokalen vore super. Det är ju inte säkert att den kommer hem till Landsbro även om jag naturligtvis hoppas stort på det.

Börjar redan nu får resfeber. Samtidigt som jag inte riktigt kan tro att det är sant. Jag har SETT biljetterna så det ÄR sant men ändå... får nypa mig armen då och då att vi den 17 sep åker från Landvetter. Jonas och jag började prata om att åka redan i januari i år och nu är det nära, nära?.

Fredagkväll. Stella kommer snart från bio i Jönköping ? har varit där med några kompisar. David och Henry ? ja, man får se om de landar här eller hos sina respektive. Det blir som det blir. Så är det att vara tonårsmamma. Snabba puckar ? bra om man är utrustad med egenskapen flexibilitet och ganska mycket sådan. Pasta Carbonara till många finns det dock på spisen. Huset är städat (go känsla) och jag har sjungit upp mig. I morgon ska vi på min fina moster Maggans 80-års kalas på Ljunga Park. Jag har blivit ombedd att sjunga med min mor vilket alltid är lika roligt. Ser fram emot att få träffa mina Holm-kusiner, äta god mat och fira jubilaren.

Ha en fortsatt fin kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards