Alla inlägg den 17 september 2016

Av Sofia - 17 september 2016 16:58

Vilken start det blev på denna resa. Kom i mycket god tid till Landwetters flygplats. När vi skulle få fram våra biljetter i de där personalminskningsapparaterna strulade ju såklart min. Att jag är döpt till Sigrid Gunilla Sofia där Sigrid då inte är mitt tilltalsnamn brukar strula men vad vi än skrev blev det error. Sen heter jag ju Holm Storme i efternamn där Holm är mellannamn o Storme efternamn. Ordningen spelade ingen roll - error error. När vi gick till incheckningsdisken med personal FANNS jag inte. Min resa från Gbg till Frankfurt fanns inte. Den från Frankfurt till Toronto fanns. Nästa disk o hjälpsam personal ringde x antal samtal så jag äntligen fick min biljett. Bokningen fanns så allt ordnade sig till slut. Dock kändes det i vissa stunder att nu blir det retur Nässjö o jobb på måndag.. Hjärtfrekvensen var lite högre än vanligt.

Räkmackan uteblev - fanns inte tid. Att lugnt gå runt o kika i butikerna gick bort men vad gör det när biljetten äntligen fanns i min hand. Allt löste sig på bästa sätt. Tur att vi kom i så god tid. Annars vet jag inte hur det hade gått....

Nu har vi landat på tysk mark, sitter i planet Air Canada o lyfter strax mot Kanada o Toronto. En bok hann jag köpa så jag ser fram emot historien om barnmorskan Cecilia Lund av Katerina Janouch. Har läst alla i serien tidigare. Nu flyger vi ikapp 6 h så vår dag blir lång.

Ha en fortsatt go lördag!!!

I bilen mot Landwetter i nya solglasögon!!!

En öl hann vi med i varje fall!!! Det är viktigt!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards