Alla inlägg den 23 september 2016

Av Sofia - 23 september 2016 13:46

I går skulle vi shoppa. Jag tänkte mig typ A6 men det blev små mysiga butiker på Queen Street, Downtown. Priser därefter. Jag skulle handla till mina barn o gjorde så (kan ju inte skriva här vad jag köpte för mina barn är ju så hyggliga att de läser min blogg, mer eller mindre frekvent). Jag hittade såklart en superfin, supermjuk o superskön flanellskjorta (bra kvalitet) till mig själv. Har nog aldrig köpt en sån dyr skjorta i hela mitt liv men skjortan ville hoppa på mig så jag försvarade det hela med att: Nu befinner jag mig här för första o kanske enda gången i mitt liv, jag köper dig!!!

Efter detta tittade jag mest på alla grejor i de olika affärerna. Det finns allt. Skumma skor o kläder, fina skor o kläder. I en affär kunde man ta roliga kort som gav roliga illusioner....

Vi var inne i "Lip lab" där man kunde tillverka ett eget läppstift o blanda till sin egen favoritfärg. Ångrar mig nu att jag inte gjorde ett.

När vi handlat färdigt såg jag ett annat skyltfönster med snygga kläder. Tittade upp på skylten o den var välbekant. HM!!! Räknade ut att jag hade kunnat få sex st flanellskjortor där jämfört med priset av den jag köpte.... Men vad ska jag med 6 st till?!

Gårdagskvällens matupplevelse blev japansk. Vi satt i en restaurang med väggar och tak av glas så man var omringad av stadens skyskrapor. Maffigt!!! Maten går knappt att beskriva. Den måste smakas! Underbara kryddor o kombinationer.

Snart dax för frukost o sen tar en bil med oss vidare till Niagarafallen. Exciting!!

Ha en forsatt fin fredag!!

Det byggs överallt i denna staden... Jag undrar - hur får de upp kranen på taket? Helikopter?

Skumma skor....

Lip Lab - läppstiftsfabrik

Festfina

Trout - öring med en massa goda smaker. Så gott!!

Persikopaj med glass. Det var skönt att gå en promenad efteråt hem till hotellet. ;)

Sen var det ju den där illusionen....

Soffan är uppåt väggarna - inte jag. Håret avslöjar, annars är det så häftigt!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards