Alla inlägg den 26 september 2016

Av Sofia - 26 september 2016 03:32

Tungt! Tungt! Tungt! Att få bli så in i himlen glad över att Erik kvitterar till 2-2 i sen tredje period, det är en makalös känsla. Då kan man ta på känslan av hopp, att finalplatsen är nära. Att några minuter senare få se team Europa få till ett riktigt sketmål (genom en spark på pucken in i mål), det är bedrövligt! Så tråkigt! Så lessamt! Finns inga ord över besvikelsen. Sketmål eller inte, mål är mål och Sverige är ute ur World Cup of Hockey 2016. Blä vad tråkigt!!

Efter matchen åt vi sorgemiddag ihop o trots att maten smakade gudomligt blir det ändå en bitter eftersmak av förlust. Det är ändå bara idrott o livet går vidare.

Helt fantastiska dagar har vi fått uppleva. Härliga hockeymatcher med härliga segrar o det kan liknas vid en dröm där jag fått nypa mig i armen både en och två gånger. Idag är första dagen sedan jag kom hit då jag känner mig riktigt pigg. Trevligt att få ta en morgonpromenad med ork samt stuns i benen.

Vi laddade inför matchen med andra föräldrar o det är guld värt att ha fått uppleva den gemenskapen med dem!

Hockeymatcherna är slut för vår del. Nu stannar vi några dagar till o bara njuter av den här underbara staden. Livet går som sagt vidare!! Bollen är rund o pucken är platt. Idrott kan vara ljuvligt härlig o fruktansvärt smärtsam. Denna vecka har vi fått uppleva båda delarna!!!!

Godnatt!!!

Morgonpromenad o vi såg denna häftiga väggmålning.

Uppladdning inför semifinal med andra nervösa föräldrar. Fam Sedin, fram Eriksson, jag o Jonas.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards