Alla inlägg den 27 september 2016

Av Sofia - 27 september 2016 23:29

Sitter på flygplatsen o väntar på att flyget ska ta oss till Bryssel. Därifrån vidare till Landvetter. Fick stuva om packningen och lägga mer i handbagaget då jag lyckats med att öka vikten från 16 kg till 28....? Lönnsirap och doftljus väger bly mao. Känns så skönt att få åka hem nu även om det HADE varit kul att få se final mellan Sverige o Kanada i World Cup of Hockey 2016. Det hade åtminstone blivit två matcher... Kanada kommer med all säkerhet ta hem segern o guldet som förutspått.

Efter frukosten tog vi båten ut till den fina ön som ligger strax utanför Toronto. Till skillnad från staden i övrigt fanns det inte en enda skyskrapa o massor av grönska o träd. Som en stor jättelik park. Påminde lite om Djurgården i Stockholm vilket är en av mina favoritplatser.

Vi gick omkring i det fina vädret och bara njöt av de sista timmar här i Kanada. Det börjar bli höst så beacherna på ön var stängda men jag kan tänka mig att det är fullt av folk här på sommaren.

Vi avslutade resan med en riktigt god burgare på Wayne Gretzkys egna restaurang. Väldigt gott o kul att se. Hela stället var som en mindre kopia av Hockey Hall of Fame, men endast med Gretzky- grejor.

Ha en fortsatt skön söndag. Jag hoppas jag kan sova på planet. När vi vaknar är det onsdag morgon! Nu förlorar vi sex timmar!

Båten ut till ön.

En härlig varm dag.

Fina kanaler mitt i ön

Man ser Torontos fina stadsbild väl från denna plats.

En god burgare på Wayne Gretzkys restaurang.

Häftigt dörrhandtag o mycket originellt

Jonas tog hamburgare 99 (det nr denne spelare hade).

Av Sofia - 27 september 2016 03:40

En superskön dag är till ända. Återvände till Cora's o åt pannkakor till frukost. Amerikanska dito är inte min grej, det blir bara torrt i munnen o en lätt touch av bikarbonat gör inte det hela bättre. Men man kan ju alltid dränka dem i lönnsirap...

Tog en skön morgonpromenad och jagade efter M&M som barnen beställt. Röd påse, inte gul, blå eller brun. Det ska va dem med jordnötssmör runt nöten. Check!

Vi har nyttjar relaxen o poolen i dag. 180 längder blev det. I en 12,5 m bassäng. En timme senare var jag så nöjd. Mest för att jag hade orken o kände mig pigg. Vi tog några omgångar biljard o jag är helt kass men lyckades vinna ändå. Får man i den svarta så förlorar man ju....

Vi tog adjö av Erik och precis som andra spelare i Tre Kronor återvänder de hem till sina hemmalag. Det blir vardag även för stjärnor med andra ord. Träning, matcher o resor o massor av dessa tre ting om o om igen. Det blir vardag även för Jonas o mig inom kort. I morgon far vi hem till vårt älskade Sverige o jag längtar faktiskt hem. En skön känsla. Längtar efter mina barn så det värker, efter mina föräldrar, efter jobbarkompisar o jobb, efter vardag med Jonas igen. Att få komma bort ett tag o leva som i en dröm är helt underbart men att få komma hem är oxå amazing!

Jag tog ett kort på Jonas idag. Bredvid statyerna av Sundin o Salming utanför Air Canada Center. Höken mellan två legender. Denna vecka har jag sett och hälsat på många hockeystjärnor o idag fick vi även se Wayne Gretzky i hotellobbyn - livs levande! Han har gjort typ alla rekord man kan göra inom hockeyn o är den störste genom alla tider. Men vet ni vad - förutom att de är grymt bra på hockey är de helt vanliga människor! Också!

Nattis natti!!

Middag från gårdagens kväll. Mel, Jonas o jag

Time to say goodbye! Shane, Mel, Erik, Jonas, jag o Michael

Sundin, Höken o Salming

Väldigt många vändningar blev det i denna bassäng men så skönt!

Torontos sista middag. Entré med schrimps. Ljuvligt gott!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards