Direktlänk till inlägg 27 september 2016

På hemväg till Sverige

Av Sofia - 27 september 2016 23:29

Sitter på flygplatsen o väntar på att flyget ska ta oss till Bryssel. Därifrån vidare till Landvetter. Fick stuva om packningen och lägga mer i handbagaget då jag lyckats med att öka vikten från 16 kg till 28....? Lönnsirap och doftljus väger bly mao. Känns så skönt att få åka hem nu även om det HADE varit kul att få se final mellan Sverige o Kanada i World Cup of Hockey 2016. Det hade åtminstone blivit två matcher... Kanada kommer med all säkerhet ta hem segern o guldet som förutspått.

Efter frukosten tog vi båten ut till den fina ön som ligger strax utanför Toronto. Till skillnad från staden i övrigt fanns det inte en enda skyskrapa o massor av grönska o träd. Som en stor jättelik park. Påminde lite om Djurgården i Stockholm vilket är en av mina favoritplatser.

Vi gick omkring i det fina vädret och bara njöt av de sista timmar här i Kanada. Det börjar bli höst så beacherna på ön var stängda men jag kan tänka mig att det är fullt av folk här på sommaren.

Vi avslutade resan med en riktigt god burgare på Wayne Gretzkys egna restaurang. Väldigt gott o kul att se. Hela stället var som en mindre kopia av Hockey Hall of Fame, men endast med Gretzky- grejor.

Ha en fortsatt skön söndag. Jag hoppas jag kan sova på planet. När vi vaknar är det onsdag morgon! Nu förlorar vi sex timmar!

Båten ut till ön.

En härlig varm dag.

Fina kanaler mitt i ön

Man ser Torontos fina stadsbild väl från denna plats.

En god burgare på Wayne Gretzkys restaurang.

Häftigt dörrhandtag o mycket originellt

Jonas tog hamburgare 99 (det nr denne spelare hade).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards