Direktlänk till inlägg 30 oktober 2016

Bandybrev - check check check.....

Av Sofia - 30 oktober 2016 19:46

Nu är det sänt. Brevet. Ett personligt brev från David Storme om varför han vill gå bandygymnasium i Sandviken, vad han har för mål med sin bandy, vem han är, vad han vill bli bättre på när det gäller bandyspel.... Ja, det var en mängd punkter att gå igenom och det svåraste var inte punkterna om man uttrycker det milt. Det klurigaste var att David skulle infinna sig i huset och börja skriva. Det var tränningar och reservplats P20 och så lite annat.... Jag vill poängtera och klargöra att det inte var MAMMA som skulle författa brevet utan han själv. Jag skulle befinna mig lite mer i bakgrunden och vara ett stöd...i skrivandet... Nu blev det lite som det blev i helgen med tid....så när det så kallade stödet kom tillbaka i eftermiddags efter en "bebistitt" var brevet färdigskrivet och kunde skickas iväg. Check!!!!


Det är märkligt. Man tycker att ens barn är duktiga och är sehr stolt över ditten och datten men ändå misstror man dem...som om inte David skulle kunna knåpa ihop ett brev om sig själv. En grabb på 15 år. Ett helt fantastiskt bra brev, lite lagom "tro på sig själv" och det beskrev på pricken hur han vill satsa! Glad och nöjd!!! Att släppa iväg en 16-åring till Sandviken är som att kasta iväg fågelungen från boet - förvisso - men skulle han bli antagen så är det en chans han måste ta. Soklart och allt stöd från modershjärtat!!!


Å bebistitten på Kullen. Fina Charlotte och Robert har fått en liten pojk och det var en riktigt go liten guldklimp som vi fick titta på. 3 månader gammal. Man undrar ju varje gång man ser en sådan skapelse - har mina egna kidz varit så små? En riktigt mysig stund och gott kaffe, kaffebröd och underbar tårta!!! Tack härliga ni!!


Igår hade vi en mycket trevlig kväll hos familjen Roos på Remgatan. Timmarna gick så attans fort och maten var attan så god. Vinet var oxå attans så gott.... Mycket att prata om och jag hoppas vi ses snart igen. Vi gick hemåt i natten och fick fler steg i våra appar. Mötte först ett spöke som var riktigt riktigt onyktert... Sedan mötte vi 6 st spöken...tack-o-lov inga clowner. Halloweenfeeling över hela stan!! En timme extra i morse var riktigt skön!!


Ha en fortsatt go kväll!!!


 

Denna kille alltså!! David 11 år Bandypokal i handen!!!


 

Förra året!!!


 

VM-silver i Mikkeli P15. David och hans duktiga polare Oskar Hulthammar och Hampus Blomkvist. Januari 2016. Fin merit för dessa killar!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards