Alla inlägg den 11 november 2016

Av Sofia - 11 november 2016 18:48

Ett helt år har gått sedan jag fick världens finaste guldring på vänsterhanden. I ringen står namnet på världens finaste man.  När Jonas och jag växlade ringar på Jamacia förra året var det betydligt varmare än vad vårt svenska väder erbjuder. En fantastisk dag på denna härliga resa på Karibiska havet och allt känns som igår. Underbara dagar att tänka tillbaka på och det är alltid lika roligt att se på alla kort vi tog. 11/11 är ett lätt datum att komma ihåg om man nu har benägenheten att glömma. Jag är dock motsatsen, har tusen datum i huvudet, även de jag inte behöver ha där. Ikväll firar vi. Undra om ettårig förlovning har något speciellt namn, bröllopsdagar har ju olika – trä, bomull, porslin, silver, guld… Jag benämner vår ettåriga förlovning som "lycka, värme och framtidstro"!!


I morse nåddes vi av den sorglia nyheten att Leonard Cohen gått ur tiden. En mycket duktig musiker, stor på alla sätt. Hans mest kända låt och en låt som man gjort cover på i tusental är "Hallelujah". Även jag har gjort mina versioner till gitarr. På julafton i Norra Sandsjö har jag sjungit den några gånger, med svensk text och den berör mig på ett speciellt sätt. När jag övar hemma inför julbönen kan jag knappt hålla tårarna borta och det är ett under att jag fixar att sjunga den i kyrkan varje år. Nu får Lenonard nynna vidare på sin Hallelujah bland andra änglar.... RIP Leonard Cohen!!


Ha en fortsatt fin fredagskväll!!!


 


 

Skål!!



En av mina favoritlåtar att sjung och särskilt till detta underbara pianokomp. Ursäkta lite konstigt format...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards