Alla inlägg den 20 november 2016

Av Sofia - 20 november 2016 21:29

Åkte till Motala efter frukosten. Bortamatch för NIF P16 mot IFK Motala. Jonas o jag åker på slätten o det är underbart. Öppna fält istället för skog, skog, skog. En hockeypappa, en bandymamma på väg för att se ett gäng mycket duktiga bandykillar inkl finaste bandymålvakten David.

Bandy utomhus o bättre bandyväder kunde man inte tänka sig. 4 grader o sol. Hård match, spännande match! Att 90 minuter (drygt) kan gå så fort. När NIF hade reducerat till 4-5 vill man ju bara att tiden ska stanna. Det gjorde den dessvärre inte. Förlust med 5-7. Sonen ligger i skrivande stund o bearbetar den o jag förtydligar återigen att det är nyttigt att inte bara vinna även om det känns surt. Bryta ihop och komma igen - det som gäller så mycket annat i livet.

Bryta ihop o komma igen är precis vad jag har gjort när det gäller politiken o mitt uppdrag i barn- och utbildningsnämnden. Ja, jag har öppet o ärligt berättat att jag inte orkade med det. Orken räcker inte alltid till och jag fick prioritera. Prioriterade familjen o jobb. Intresset att engagera sig i viktiga frågor finns dock kvar och nu - efter ett år har jag bestämt mig för att göra ett allvarligt försök - att orka. Var på ett intressant o bra möte ikväll som gav energi. Kände mig så välkommen!!

Nu avslutar jag kvällen med Midnattsol på TV. Sedan godnatt!!

Tyvärr förlust! Frilägen o straff - inte lätt att ta de rosa bollarna då...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards