Direktlänk till inlägg 22 november 2016

Ragger o fläsk o julstämning...

Av Sofia - 22 november 2016 21:06

Så gott! Raggmunk o fläsk blev det på våra tallrikar ikväll fast jag bytte ut fläsket mot bacon. Bacon har ju blivit lika standard i kylskåpet som ägg o ost även om det inte är varken nyttigt eller så mycket "mat". Det är gott hur dom helst o är både bra tillbehör o krydda.

Mätta o goa ligger vi nöjda i soffan o jag njuter faktiskt av den julstämning jag har lyckats åstadkomma. Eller vi, rättare sagt. Det gick åt två personer för att få ut ett ljusnät... Jag hade en idé om att hänga det som en vägg vid gaveln på altanen istället föra att hänga det på busken jag inte har. Det blev häftigt tjusigt!!!

Stjärnorna är uppsatta o adventsljusstaken är laddad. Det är bara lussekatterna som fattas o det baket ämnar jag att göra på fredag då barnen/ungdomarna kommer åter. Det känns ego att stå o greja med degen helt själv. Det är extra kul att skapa krusiduller av saffranssdeg. Å resultatet!! Färgen! Smaken! Älskar saffranskusar!

Ha en fortsatt fin kväll!!

Ljusvägg

Älsklingstjärnan

Stenen är laddad

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards