Alla inlägg den 16 januari 2017

Av Sofia - 16 januari 2017 20:18

Kalla dagar är vackra dagar. Jag har en bra bil som alltid startar. Jag har en varm jacka. Jag har vantar och bra skor. Solen skiner på dagen och månen lyser (lyste i går kväll och natt) vackert på himlen. Det gäller att vara positiv. Nu har mer än halva januari passerat och det är "bara" en och halv månad kvar till det blir vår. Mars ÄR en vårmånad. I varje fall enligt kalendern och mig. Hur det ser ut utomhus kan ju diskuteras... Jag fick bilder av min bror för några dagar sedan. Från Nya Zeeland. Varmt och sol? Jag liksom druknade i bilderna. Å alla andra som far iväg till varmare breddgrader. För de läggs ju gärna ut....från Thailand och andra sköna ställen. Jag gläds med dem och önskar att jag kunde avverka lång tid, långt bort på vintern. Dock funkar det inte särskilt bra med livet i övrigt och definitivt inte med jobbet. Men.....det är kanske är precis det man skulle göra. Fast en liten kortare tripp...åka en vecka till solen och tanka på D-vitaminförrådet och värma upp sig. Behöver verkligen inte fara så långt som till Nya Zeeland, Australien eller Thailand. Det finns andra alternativ...

I kväll har mor och far varit på besök. Kökstitt kan man val rubricera det hela samt övertagande av micro. Deras antika från 1988 sjöng på sista versen (dock fungerade den). En Miele och det märket är ju välkänt bra. Den har tjänat familjen Karlsson i snart 30 år och har mer än väl betalat sig. Den jag nu överlåter är knappt två år och fungerar klockrent ? dock passade den inte i mitt inbyggnadsskåp (mitt dåliga samvete för slit- och slängvärden mildras såklart av att mina kära föräldrar nu kommer att nyttja den). Å så fick de ett par grytor på köpet. De funkar inte på min induktionshäll... Mamma (å pappa) behöver dem säkert med tanke på antalet i ditt grytskåp.

Dagen på jobbet gick som en dans, mängder med nya hyreskontrakt som helst måste bli färdiga till nästa vecka. Arbetet är otroligt kul när man får leda detta arbete. Samla in information från höger och vänster (ännu roligare när höger och vänster blir klara med information) och skapa nya kontrakt i vårt fastighetssystem. Låter säkert extremt nördigt men sån är jag.

Sitter nu och kollar på Idrottsgalan ? alltid lika trevligt. Annars har det verkligen inte blivit mycket av den varan senaste tiden. I fredags hamnade vi dock framför Victoria Secrets mycket märkliga program. En hel timme där mycket mycket smala modeller visar underkläder på catwalken. Min underbare livskamrat kläcker den ena efter den andra kommentaren så man skrattar högt. ?Det där var ju fint, men alla fjädrar och vingar...vad ska de med det till? De där pärlorna och kedjorna överallt....kan det verkligen vara skönt att ha under sina kläder?. Nej, de där underkläderna är nog bara till för just visning på catwalken ? inte så mycket att ha ? just som underwear!!!

Ha en fin kväll!

Mysstund med mor o far. Tårtan var en surprise - från mamma!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards