Alla inlägg den 29 januari 2017

Av Sofia - 29 januari 2017 14:30

En sån helhärlig kväll fick vi uppleva igår. Vilken fest! Det kändes som om vi befann oss i Grekland. Kanske inte just när vi köade in till Tyrol ute i ett gråfuktigt väder men det glömde man fort. Nikos tog emot med sitt glada leende och strax därefter blev vi visade till vårt bord. Grekisk meze, förrätter, varmrätter på löpande band (allt mycket gott) och det hela varvades med den bästa musiken. Inte bara musik från filmen Mamma Mia utan många andra bra ABBA-låtar. Helt suveränt! Serveringspersonalen var oxå delaktiga i showen och var supertrevliga och duktiga!! Å så sällskapet! Mor o far, bröder o "systrar" o Jonas. Härligt!!! Jag hade höga förväntningar o allt infriades. En kväll att minnas! Jag kunde förtränga både halsont o feber. Hade jag varit piggare hade jag velat fortsätta o dansa!! Thank you for the music!

Efter en god natts sömn o en härlig frukost gick vi ut en lite runda. En del av oss styrde snabbt stegen till det varma Åhlénshuset! Ute var det ruggigt!! Jag blev ett par örhänge från Edblads rikare o ett par hundralappar fattigare.

Nu är vi på hemväg och som alltid är det skönt att komma hem. En fantastiskt rolig och mysig helg har vi haft! Den gick för fort bara!!!

Ha en fin söndag!!

Vid fontänen - ljuset är inte det bästa

Fantastiskt bra uppbyggd miljö - man ÄR i Grekland

Fina mor o far

Vårt gäng!!

Nikos och hans fru Kicki (två av huvudrollsinnehavarna) underhåller!!

Den vigaste servitris som skådats.... Jisses!!!

En underbar kväll!!!!

Nikos med Meryl Streep tillika "mamma" i filmen!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards