Direktlänk till inlägg 7 februari 2017

Välkomna till min hjärna en timme...

Av Sofia - 7 februari 2017 21:09

En riktigt kall och eländig lunchpromenad. Tack o lov hade jag bra med kläder på mig. Å tack o lov hade jag mössa på huvudet – så mössan "höll" ihop huvudet som svämmar över av alla tankar…. Idag malde det på, riktigt ordentligt… Känns som att alla tankar på praktiska små saker tovas ihop till ett trassligt nystan….. Livet som det är för alla men vissa människor tänker sönder (ältar) lite mycket ibland…å en sån är jag. Vissa dagar är det bara så. Varför vet jag inte och jag kanske aldrig får svar. Pyttesmå problem jämfört med annat men många små pytteproblem kan bli gigantiska i min hjärna…. Som Melissa Horn sjunger i en av hennes sånger: "Jag önskar jag vore en sån som inte tänker alls".


…..Johanna ville att Henry och David och Stella skulle komma till henne och Alexander på fredag sova över….det är ju inte ”min” vecka då får jag be hennes pappa om det funkar eller ska jag be henne att hon fråga… ska de åka tåg eller buss in?….Stella har inget busskort… Henry får betala för henne så swishar jag Henry… hemfärd lördag – efter bandymatch i Sapa Arena åker de med Ulf hem….det blir kallt o länge för Stella och Henry å Henry som aldrig klär sig varmt ordentligt… Stella och Henry kan ju iofs stanna hos Johanna tills matchen är slut….. Johanna och Alexander kanske ska iväg på något…kolla med Johanna… Stella sa att hon vill följa med i lördags men hon kanske har ångrat sig när det närmar sig fredag och vill till pappa… måste kolla med henne innan jag kollar med hennes pappa kanske ska fråga om augusti också… bjuden på bröllop och halva resan infaller på icke min vecka så det är ok att hon är hos sin pappa vore kul om hon fick vara med sina syskon dessa dagar kollar med Ulf så det är ok (kittlar i magen) åh vad kul att få vara med om denna vecka äntligen får jag se Ottawa…kollade bilder på webben häromdagen så fina byggnader…. augusti där borde vara riktigt varmt….måste fixa en snygg klänning…(dåligt samvete)… måste prata med barnen om vad de vill göra i sommar Gotland några dagar… vill de följa med?... eller Stockholm bara jag slipper Gröna Lund…jag vägrar att lägga pengarna här en hel dag….vi var ju i Liseberg förra året…. köper de det?… Stella ska dit med skolresa i juni…. kanske bättre att åka till Gotland och åka någon dag till Stockholm på höstlovet och gå på fotografiska museet med Henry…de andra tycker nog också det är ku…pengar, pengar, pengar….Undra hur mycket det går åt till tapeter och färg till barnens rum….vi ska åka o kolla med barnen när Jonas kommer hem från pappa-hockey-resan i slutet på februari….tänk om han inte kommer hem…(ångest alltid när han är i luften utan mig)….har lovat dem nya tapeter ända sedan jag flyttade in… måste bli av…å så målning av fönster också…får kolla vad man ska ha för färg…kan nog börja i vår när värmen kommer…bättra på färgen…skrapa ordenligt först…undra just om det räcker med tapet på en fondvägg och strunta i färg till alla rummen…Henrys är fräscht…Stella och Davids behövs definitivt….undra om det går att måla direkt på väggen eller om vi måste limma  väv först……å så allt slipdamm…plast över möblerna eller ska de flyttas ut så rummen blir tomma…


Ja, så kan en timme i mitt hjärna se ut under en lunchpromenad. Allt sorteras inte i en bra ordning men några frågtecken kanske kan rätas ut redan framåt kvällen.


Kvällen ägnades åt handling, mjölk, yoghurt, ägg och smör var slut – utan detta i kylen känner jag mig fattig. Skjutsning till Cheerleding (Jonas hämtade så jag kunde börja med maten. Guld!!!). Resten av energin gick åt att försöka hålla värmen. Känner mig ständigt frusen. För varje dag som går kommer vi lite närmare våren! Hurra!!!!


Falla fritt.....

 
 
Diana

Diana

8 februari 2017 16:12

Haha, jag känner igen mig! Är såååå tacksam att ingen kan läsa mina tankar. Eller kanske kan dom? Då lär dom tappa tråden rätt snabbt.
Hade varit välkommen med någon som kunde "städa" upp lite där inne, mycket är i en enda röra. Alltid en massa tankar och projekt på gång. En väninna frågade mig en gång - vilar aldrig din hjärna? NOPE!!

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Sofia

8 februari 2017 21:56

Tack för din kommentar! Jo jag är nog inte ensam om att ha ett virrvarr däruppe... Tack-o-lov känns det inte så där ALLA dagar!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards