Alla inlägg den 25 februari 2017

Av Sofia - 25 februari 2017 18:06

Brunch är sannerligen en bra grej. Man äter både frukost, lunch och middag (inkl. dessert) och sedan är man mätt hela dagen - absolut HELA dagen. Bra va? Det kostar iofs 145 kr per skalle men det är väldigt väldigt prisvärt. Det var andra gången Jonas och jag åt denna delikata buffé på Caférangen och det finns både kallt och varmt och välja på. Innan vi satte oss till bords gick vi Nässjö runt i strålande sol - ett helt underbart väder. Medan jag gick hoppades jag att samtliga Vasaloppstjejer hade dito väder under sina tre mil i fädernas spår uppåt landet. Min bästa vän Susanne kämpade på i spåren och enligt sedan kommande Face-books-meddelande såg det ut att ha gått riktigt bra!


Nu ikväll har vi landat i Landsbro, en fika hos farmor Birgit och nu laddar vi inför Mello nr 4 med Jonas barn Miccan, Pelle och hans Lina. Låtarna har läckt ut på radion och jisses vilket rabalder. Världsproblem verkligen.


Igår bloggade jag om det tragiska nedläggningsbeskedet av Sollefteå BB. Det engagerade många med mig och bloggen fick respons även uppe i Sollefteå då min fina kusin Mia Karlsson taggat mig (hon bor och verkar där med familj samt är en härlig ambassadör för staden och regionen.) Genom Facebook krymper onekligen Sverige och världen - rejält! Jag förstår verkligen deras frustration. I skrivande stund diskuterar jag saken med min bonussvärdotter som tillsammans med Jonas son Pelle väntar sin förstfödda i slutet av april. Att bli bonusfarmor är så spännande och eftersom de för tillfället bor i Nybro har de "bara" drygt 3 mil till BB i Kalmar.


Jag avslutar dagens inlägg med fina och kloka ord från min vän och tillika BU-nämndskompis Sue. Hon kommenterade min blogg igår med följande - så sant!!!!


Among other things, we can make and sell expensive complex weapons and send people into space, but we cannot afford to give a child a safe and decent entry into the world and a new mother peace of mind and proper care. Is this the world we want? 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards