Alla inlägg den 7 mars 2017

Av Sofia - 7 mars 2017 21:02

Idag har jag varit politiker, hela dagen. Förutom en timme före 8 o en timme efter 5. Barn- och utbildningsnämnden har suttit på Pigalle tillsammans med ledningsgrupp/tjänstemän o dragit upp riktlinjer för kommunens styrkort Pilen. Denna pil som ska vägleda oss framåt och hjälpa oss från koncernmål ned till nämndmål och indikatorer så vi går (arbetar) i rätt riktning. Visioner och mål bör finnas i alla verksamheter och lägger man lite extra krut på detta och tydliggör hur man ska jobba mot målen blir det enklare att nå dem. En mycket bra o spännande dag även om jag i skrivande stund är dödens trött. Intressanta diskussioner och trots att jag inte har skolan som profession kände jag mig lite värdefull idag. Jag har ju definitivt erfarenheter som får mig att både tycka och tänka till.

Förvaltningschefen Gun-Ann visade i början av dagen en bild som satte sig i mitt huvud o därefter inte lämnade det. Traditionella organisationsträd börjar uppifrån där "toppen" är högst. Alltså chefen o därefter olika nivåer eller avdelningar. Idag såg vi en omvänd bild. Trädet - där rötterna är politiken, vidare uppåt den starka stammen med förvaltningsledningen och rektorer. Därefter kommer alla lärare som står för grenverket och längst ut lövverket med alla elever. Allt tillsammans ger ett starkt träd med grönskande blad. Fin symbolik!!

I morgon väntar Kolada - låter som en orm - men det är ett system för nyckeltalsjämförelse i bl.a kommuner. Förmodligen bra dag men ytterligare en heldag borta från skrivbordsstolen.

Ha en bra kväll!!! Jag lägger mig!!!

Trädet tvärtom

Dagens utsikt från Pigalle - vackra Nässjö

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards